• Anonym (John)

    Klicka med andra människor

    Hej! Jag tycks ha problem att klicka med andra vanliga människor, jag blir av med flera jobb och vänner under mina år trots att jag skött mina uppgifter och aldrig varit elak.
    Skryter aldrig.
    Är utåt sett en ganska städad Persson.

    Kan tilläggas att jag har lite adhd

    Jag har en kriminell historia, jag gör egentligen ingenting som är "helt" lagligt någon gång, utan tänjer alltid på gränserna.
    Men!! Detta är inget jag säger till nytt folk.
    Jag misstänker att folk får reda på mitt förflutna/mitt jag och där med tar avstånd, allt från arbetsgivare till vänner.
    Jag är inte så bra på "kallprat" och babbla om saker som är helt ointressant för mig Heller... vilket verkar viktigt.

    När jag väl berättar något om mig själv eller något jag gjort är det ingen som verkar tror på mig ändå, så har nuförtiden börjat välja att vara tyst och lyssna på vad andra säger bara.
    Tex mitt tidigare arbetsliv då jag rest över halva jordklotet som mekaniker,
    Eller alla snabba bilar jag haft.
    Eller allt galet jag varit med om pga min historia...
    Tjänat  väldigt stora pengar tidigare i mitt liv som jag faktiskt bränt på rena nöjen.
    Jag har vänner på fritiden, men det är bara vänner som vill göra affärer med mig, "säljer olagligheter"
    Egentligen vill jag ta avstånd från allt detta, men är nästa  tvungen för att jag ska ha råd att överleva...

    Började gymma, men jag kunde inte ens göra det ordentligt, jag Började ta anabola och växte så jag blev större än alla andra, så nu har dopingpolisen börjat hänga på gymmet, så nu kan jag inte göra det heller...

    Tycker detta är jobbigt.
    Suttit inne på psyk pga allt detta
    "Ond cirkel"

    Vad kan jag göra för att bli mer omtyckt? Jag kan inte ta bort mitt förflutna?

  • Svar på tråden Klicka med andra människor
  • Anonym (John)

    Jag vet att jag satt mig i situationen helt själv...
    Borde kanske flytta och starta om

  • Tow2Mater

    Börja lev lagligt. Hur svårt ska det vara. Och rätta mun efter de lagliga inkomsterna. Folk vill ofta inte ha med halvkriminella att gora.

  • Anonym (Klicka med folk)

    Vet inte om det här är applicerbart på dig men jag har några slags punkter jag försöker tänka på innan jag träffar nya människor, vilket jag tycker har hjälpt mig att passa in lättare. Det här är mixat egna ideer och min psykiatrikers:

    * Försök inte vara rolig förrän du känner dem
    * Var inte den som pratar mest i en grupp
    * Var helst inte den som pratar minst i en grupp (inte lika viktigt som punkten ovan)
    * Vet du inte vad du tycker om något, så hitta inte på en åsikt bara för att ha en åsikt.
    * Om någon berättar om en händelse, berätta då inte vad vad du hade gjort i samma situation om du inte blir tillfrågad om specifikt detta

    Har en del väldigt specifika personliga punkter med men gissar att du inte showar off genom att visa att du kan gå på händer, i så fall sluta med det, det finns nästan inga sammanhang där det är lämpligt att visa sina handstands :)

  • Anonym (Klickbejt)

    Klicka med folks tips är bra men det handlar mer om att passa in?! Att klicka med folk för mig i af innebär att älska deras handstands från start. Å andra sidan hatar jag deras handstands efter ett halvår ibland så jag noterar det. 

  • Kotten23
    Anonym (Klicka med folk) skrev 2023-02-02 21:15:36 följande:

    Vet inte om det här är applicerbart på dig men jag har några slags punkter jag försöker tänka på innan jag träffar nya människor, vilket jag tycker har hjälpt mig att passa in lättare. Det här är mixat egna ideer och min psykiatrikers:

    * Försök inte vara rolig förrän du känner dem
    * Var inte den som pratar mest i en grupp
    * Var helst inte den som pratar minst i en grupp (inte lika viktigt som punkten ovan)
    * Vet du inte vad du tycker om något, så hitta inte på en åsikt bara för att ha en åsikt.
    * Om någon berättar om en händelse, berätta då inte vad vad du hade gjort i samma situation om du inte blir tillfrågad om specifikt detta

    Har en del väldigt specifika personliga punkter med men gissar att du inte showar off genom att visa att du kan gå på händer, i så fall sluta med det, det finns nästan inga sammanhang där det är lämpligt att visa sina handstands :)


    Låter som en typisk svensk överlag ganska tråkig inte mycket å ha.
Svar på tråden Klicka med andra människor