• Magnussons

    Fraktsedel Tradera

    Hej! Ni som säljer och postar mycket genom t.ex. Tradera m.m, hur skriver ni ut fraktsedlar? Jag postar med Posnord spårbart och visar QR-koden till affären som skriver ut åt mig. Senaste tiden har det varit väldigt jobbigt att göra det i affären om jag har flera paket så vill gärna börja skriva ut hemma istället men vet inte hur det går till... Har en äldre skrivare (canon) och tänker att jag ska köpa självhäftande papper så ska det nog gå bra att göra detta hemma. Hur gör ni? Går det bra att göra själv? Någon som har etikettskrivare och kan rekommendera en sådan?

  • Svar på tråden Fraktsedel Tradera
  • linani

    Jag har skrivit ut på vanligt papper, ev. klippt till rätt storlek och sedan tejpat fast. Funkar inte det, eller säljer du mycket saker?

  • Citronella

    Man trycket på print och så skriver skrivaren ut eller hur menar du? Jag brukar pappret i en plastficka så det inte blir blött. Packtejp är bättre och billigare än vanlig tejp, det finns på Claes Ohlsson eller vilket byggvaruhus som helst. 

  • Magnussons
    linani skrev 2023-02-02 18:02:59 följande:

    Jag har skrivit ut på vanligt papper, ev. klippt till rätt storlek och sedan tejpat fast. Funkar inte det, eller säljer du mycket saker?


    Aha så du skriver ut deras adress på vanligt papper? och det funkar bra att posta med tejp och så utan problem? Haha känner mig dum nu.. Trodde inte att man kunde posta med vanligt papper och bara tejp. Jag postar ganska mycket
  • Magnussons
    Citronella skrev 2023-02-02 18:08:52 följande:

    Man trycket på print och så skriver skrivaren ut eller hur menar du? Jag brukar pappret i en plastficka så det inte blir blött. Packtejp är bättre och billigare än vanlig tejp, det finns på Claes Ohlsson eller vilket byggvaruhus som helst. 


    Har precis börjat posta med postnord spårbart så är bara van med hur de gör i affären (de skriver ut en etikett med klister på baksidan) så trodde att jag också behövde göra så.. Har inte alls tänkt på att man kan skriva ut på vanlig papper eller i plastficka och sen tejpa... Tack för svar! 
Svar på tråden Fraktsedel Tradera