• Anonym (Ts)

KUB nästa vecka och så orolig

Har KUB i början av nästa vecka (12+5) och känner mig nu så sjukt oroad. Symptomen har kommit och gått denna graviditet, tyckte jag kände ett minifladder för en vecka sen men inget sen dess. Illamående ibland och trött men jag är SÅ rädd att KUB kommer visa ett MA.

Gjorde VUL i v 7+5 och det såg jättebra ut då men jag har läst för mkt här om (vad det verkar) många som upptäckt MA på KUB, så oron har skenat iväg.

Är det så vanligt som det verkar när man läser på Familjeliv?

Någon som kan lugna?

• Svar på tråden KUB nästa vecka och så orolig
  • Anonym (Lågt)

Har man sett hjärtat slå är det oerhört ovanligt med missfall. I v.9 är risken nere i 3%. Det är alltså extremt ovanligt att få MA som upptäcks på KUB/VUL/UL när man sett hjärtat slå innan. 

• Anonym (Nå)
    Anonym (Lågt) skrev 2023-02-04 12:27:48 följande:

Har man sett hjärtat slå är det oerhört ovanligt med missfall. I v.9 är risken nere i 3%. Det är alltså extremt ovanligt att få MA som upptäcks på KUB/VUL/UL när man sett hjärtat slå innan. 

Ja, men det händer. Hände mig och vet fler. Man ska ändå vara realistisk. 
  • Anonym (Nå)

Och jag skriver inte det för att skrämma ts, men blev själv irriterad av att läsa hur alla skrev det är så ovanligt bara för man sett hjärtat slå . 

• Anonym (Ts)
    Anonym (Nå) skrev 2023-02-04 15:47:31 följande:

Och jag skriver inte det för att skrämma ts, men blev själv irriterad av att läsa hur alla skrev det är så ovanligt bara för man sett hjärtat slå . 

Fast om risken är typ 3% som ovanstående skriver ÄR det ju ovanligt även om det händer?
  • Anonym (Lågt)
    Anonym (Nå) skrev 2023-02-04 15:46:07 följande:
    Ja, men det händer. Hände mig och vet fler. Man ska ändå vara realistisk. 
    Ja, skrev jag annat eller? Jag fattar inte vad du och andra vinner på att tala om att det går åt h-vete ibland ändå? Jag har en vän vars barn dog 2 timmar före det föddes i v.40. Och liksom? Det är extremt ovanligt. Det går rent  statistiskt vägen för 97% av alla som sett hjärtat slå v.9. För 99,5% om de sett hjärtat slå v.13. Det är enligt mig mer realistiskt då att tänka att det faktiskt kommer gå bra.
Svar på tråden KUB nästa vecka och så orolig