• Anonym (Hej)

    Vad är det som hörs på dopplern ?

    Har en doppler och är i v 15, har inte lyckats höra hjärtljud än , antagligen för moderkakan ligger i framvägg den här gången. Men däremot hör jag ?dunsar? som jag tror är bebisen som rör sig, men sedan hör jag även plaskande ljud. Är det fostervatten ? Tänkte först det var urinblåsan men det hörs på båda sidor. Vad är det ?

  • Svar på tråden Vad är det som hörs på dopplern ?
  • Anonym (Elizabeth)

    Om du inte är tränad och kan särskilja vad olika ljud är bör du kanske inte ha en doppler? Känns som upplagt för ångest och att du ska börja övertänka saker.

  • Anonym (Hej)
    Anonym (Elizabeth) skrev 2023-02-04 18:08:30 följande:

    Om du inte är tränad och kan särskilja vad olika ljud är bör du kanske inte ha en doppler? Känns som upplagt för ångest och att du ska börja övertänka saker.


    Alltid ska det komma in någon dopplermotståndare 😁 du har ingen aning om varför jag har en doppler. 
  • Anonym (På egen risk)

    Har inte barnmorskan informerat om strålning kan störa bebis framkalla tidig förlossning så att det säljs fortfarande är sjukt.

  • Anonym (Suck)
    Anonym (På egen risk) skrev 2023-02-04 18:28:10 följande:
    Har inte barnmorskan informerat om strålning kan störa bebis framkalla tidig förlossning så att det säljs fortfarande är sjukt.
    En doppler avger ingen strålning. Tror du på fullaste allvar de skulle få användas inom sjukvården om de vore farliga? En doppler reflekterar ljudvågor. Men du tror säkert att UL är farligt också.
  • Anonym (Hej)

    Herregud vad arga vissa är 🙂 jag har träffat ett antal bm, de har alla sagt det är ok! Någon gång ibland. Ta ett chillpill vettja 😎

  • xnfsm
    Anonym (På egen risk) skrev 2023-02-04 22:27:12 följande:
    Nej jag tror inte på foliehattar hokuspokus, efter mitt andra barn blev jag varnad sj efter införskaffat en och det var inte att rekommendera sa min läkare på Karolinska som utfört flera kejsarsnitt på mig. Då det stör stressar bebisen i magen. Som sagt fråga din barnmorska för du är uppenbart efterbliven, alt läs på för hvete eller kolla kartong beskrivning som medföljer. Doppler var poppis förr sen sjönk inköp då funtade föräldrar tagit till sig råden om att låta bli införskaffa sig en hur frestande det än är att höra hjärtljud. Varför tror du att UL inte görs oftare ärthjärna. Gör om och rätt. Antar att du är förstföderska det säger allt.
    Så sjukt nedlåtande attityd. Ingen gillar sånna som skriver på näsan. Du kanske borde öva din läsförståelse lite innan du skriver. TS bad inte om din åsikt gällande hennes kunskaper i användandet av doppler, inte heller om ev risker med användandet.
  • Anonym (Elizabeth)
    Anonym (Hej) skrev 2023-02-04 18:23:04 följande:
    Alltid ska det komma in någon dopplermotståndare 😁 du har ingen aning om varför jag har en doppler. 
    Ja, alltså det är ju inte jag som nu sitter och oroar sig och undrar vad hon hör och inte hör... Känns rätt meningslöst att sitta och lyssna om du inte ens vet vad exakt det är du hör. 
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Elizabeth) skrev 2023-02-05 10:40:42 följande:
    Ja, alltså det är ju inte jag som nu sitter och oroar sig och undrar vad hon hör och inte hör... Känns rätt meningslöst att sitta och lyssna om du inte ens vet vad exakt det är du hör. 
    Det tycker du ja.
Svar på tråden Vad är det som hörs på dopplern ?