• Sandrahalmstad22

    sovkläder?

    Hej!

    Vad har ni som är gravida på er i sängen? Pratade med några väninnor som också är gravida och de verkade ha ganska mycket på sig, typ vinterpyjamasar, raggsockor, mysbyxor, tröjor etc. Jag har varit väldigt varm av mig hittills och sover helst naken. Har ni bytt sovkläder efter ni blev med barn?

  • Svar på tråden sovkläder?
  • BuoBä

    Jag hade samma sovkläder som vanligt när jag var gravid, ofta en stor t-shirt. Var varken varmare eller kallare än vanligt.

    Efter förlossningen däremot så svettades jag floder på nätterna i några veckor. Fick sova på ett badlakan och ha en hög rena/torra t-shirtar att byta med under natten. 

  • Jagäterkeso

    Pappans boxershorts och pappans t-shirt, på dagtid pappans mysbyxor och pappans tröjor.

    Gravidkläder är en scam och blåser kvinnor på pengar, herrkläder från en man med ölmage är både bekvämare och gratis.

  • asdfgh

    Under graviditeten, ingen skillnad från innan

    Efter graviditeten, en långärmad pyjamaströja som öppnades fram eftersom jag liggammade och då hade armen utanför täcket. När jag kunde sova i en vanlig t-shirt (och ännu mer när jag kunde använda ett nattlinne) var det ren lyx

Svar på tråden sovkläder?