• DK90

    Missfall eller fortsatt gravid?

    Missfall eller fortsatt gravid? 

    Hej där ute. 
    Tänkte kolla om någon har varit med om liknande eller kan hjälpa mig bli klokare. 


    I söndags 29/1 plussade jag med barn nr 2. Födde min son för 7 månader sedan. Hade beräknad mens den 3/2 så plussade väldigt tidigt. Dagen efter började jag blöda en sparsam blödning som har hållt i sig än idag. Det var 1 dag jag blödde lite typlikt en mens men som avtog och blev mindre framåt kvällen, tänkte ju såklart att de va kört och avvaktade. 


    Har testat med stickor för att se om de blir en stegring vilket det har varit samt digitalt som har gått från att visa 1-2 veckor till idag visa 3+. 


    Kan jag alltså vara fortsatt gravid trots blödning? Vet ju att det är normalt o det kan förekomma men menar just pga gravidhormonet som antagligen ökar bra baserat på testerna? Hade det varit MF så sjunker ju hormonet & jag vet att de stannar kvar o visar positivt gravtest o så, men inte att de ökar från 1-2 till 3+???


    Tacksam om någon vill dela med sig av sina erfarenheter eller råd! ❣️


  • Svar på tråden Missfall eller fortsatt gravid?
  • Jag är bara jag

    Du kan absolut vara fortsatt gravid med ett levande foster. Rätt många gravida blöder och många av dom ofarliga blödningar. Jag tex blödde rejält v.7, men det var ofarligt. Att gå så snabbt från 1-2 till 3+ ger också en antydan om att det gått bra. Men för ett helt säkert besked får du göra VUL v.8.

  • DK90

    Tack för svar!!! 


    jag hoppas sååå att det är en ofarlig blödning! 


    blöder inte mer än att jag behöver ha ett tunt trosskydd på mig och det är inte alltid de kommer nånting där utan bara när jag är på toa. Det är färskt blod också tunt klumpfritt, så det kanske också kan vara ett gott tecken. 

  • DK90

    fick också idag tid för tidigt ultraljud, om 2 veckor. Känns som 100 år kvar men skönt att få det bekräftat iallafall 

  • Jag är bara jag
    DK90 skrev 2023-02-06 18:51:23 följande:

    Tack för svar!!! 


    jag hoppas sååå att det är en ofarlig blödning! 


    blöder inte mer än att jag behöver ha ett tunt trosskydd på mig och det är inte alltid de kommer nånting där utan bara när jag är på toa. Det är färskt blod också tunt klumpfritt, så det kanske också kan vara ett gott tecken. 


    Ja, tunt, rött/rosa och slemfritt blod var det jag hade då också. Till skillnad mot missfallen där blodet var slemmigt och med klumpar. Bra att du fått tid för VUl. 2 veckor går fort. Försök att inte grubbla, gör roliga saker, gläds åt det återvändande ljuset. Jag håller en tumme!
  • Janssona

    Åh jag blödde så mycket runt BIM när jag väntade mitt andra barn. Helt övertygad om missfall då det kom och gick fram till v 6 typ. kom även större klumpar (ursäkta om för mkt info). Graviditeten fortlöpte. Men himla jobbigt var det att inte veta. Hoppas det går bra!

  • DK90

    #4 jagärbarajag- ja när jag haft missfall så ha jag blött stora bindor och de va mörkt blod svart klumpigt. så det är ju lite skillnad och du har rätt, det går snabbt. Speciellt när man har en 7 månaders bebis att ta hand om haha! Vid mina MF har jag också börjar spotta lite blödning sen sa det bara pang och jag blödde mycket i 1-3 dagar och sen avtog det o va mellanblödningar. nu är det ju mer mellanblödningar/spotting hela tiden 🤯😅 men ja, Tusen tack för ditt peppande. De gav mig lite hopp iallafall! ☺️ 

    #5Janssons - ååå tack för svar och en liten glimt av hopp! 🤞🏼🤞🏼 jag har ju dock inte slutat blöda men jag försöker trösta mig med att jag är superkän i kroppen då jag födde barn för inte jääääätttelängesen. Att det är något kärl som har spruckit eller lixom genombrottsblödning för kroppen inte riktigt hängt med i svängarna här. Jag går in i v 6 imorgon och det är då mina tidigare MF har skett, men ser inte riktigt samma mönster här?.. Med min första blödde jag flera gånger efter jag och min man myst med varandra. samma dag jag plussade denna gång myste vi innan för att försöka bli gravida 😂😂 så hoppas de något liknade här men oroväckande att de inte slutar dock? jag  har inte haft koll på mens o ÄL i och med att jag helammar osv. Så jag ber ber ber ber ber att det lilla föret är kvar där inne och att jag får se ett tickande hjärta om 2 veckor. Gud va skönt att det gick vägen för dig! ❣️ tack för svar! 

Svar på tråden Missfall eller fortsatt gravid?