• Repsej

    Brev

    Hej!

    Jag har en "granne" som bor ett par hus bort, hon och jag är ungefär lika gamla. Vi har bara hälsat på varandra några gånger. 

    Jag skulle gärna vilja träffa henne på en promenad eller likande men jag har problemet att jag är så jävla blyg. Därför skrev jag en lapp och la i hennes brevlåda. Jag skrev kortfattat att jag skulle vilja ta en promenad med henne och skrev mitt nummer på lappen. Jag skrev också att jag hoppades att hon inte skulle bli obekväm, att det absolut inte var meningen. Absolut inga sexuella inviter eller liknade i brevet. 

    Nu i efterhand tänker jag att det kanske inte var så bra? Jag vet inte om folk kan känna sig otrygga av det. Detta skulle jag ha tänkt på innan kanske.

    Vad tror ni? Kan hon känna sig otrygg av detta? Ifall hon gör det vad ska jag göra då?

    Vill absolut inte att hon ska ha ett obehag av detta.  Jag ser inte vad jag ska kunna göra ifall hon känner så. 

  • Svar på tråden Brev
  • Anonym (Korkat)

    Ja det är obehagligt och ja det var jävligt dumt. Varför har en del så svårt att förstå hur man bygger upp kontakter? Man börjar hälsa, småprata, prata mer, hitta gemensamma nämnare och SEDAN föreslår man att ses. Man skriver inte ett jävla brev.

  • Anonym (TR)

    Gjort är gjort. Spontant så känner jag att man kanske inte bör göra sånt där. Finns inget du kan göra nu, du kanske märker om hon verkar annorlunda nästa gång ni hälsar på varann. Om hon inte nämner nåt om brevet, så vill hon nog inte ha mer kontakt.
    Jag har själv gjort liknande. Lämnat lappar till tjejer i butiker och i deras brevlåda. Jag fattar inte nu i efterhand hur jag tänkte.

  • Repsej
    Anonym (Korkat) skrev 2023-02-07 20:28:13 följande:

    Ja det är obehagligt och ja det var jävligt dumt. Varför har en del så svårt att förstå hur man bygger upp kontakter? Man börjar hälsa, småprata, prata mer, hitta gemensamma nämnare och SEDAN föreslår man att ses. Man skriver inte ett jävla brev.


    Vilken tur att alla inte är som dig för jag precis ett sms av henne.  Vad trevlig du är, riktigt älskvärd personlighet. :) Ha en bra dag kompis.
  • Repsej
    Anonym (TR) skrev 2023-02-07 20:30:24 följande:

    Gjort är gjort. Spontant så känner jag att man kanske inte bör göra sånt där. Finns inget du kan göra nu, du kanske märker om hon verkar annorlunda nästa gång ni hälsar på varann. Om hon inte nämner nåt om brevet, så vill hon nog inte ha mer kontakt.
    Jag har själv gjort liknande. Lämnat lappar till tjejer i butiker och i deras brevlåda. Jag fattar inte nu i efterhand hur jag tänkte.


    Som tur är fick jag precis ett svar när jag skapade tråden!
  • Anonym (TR)
    Repsej skrev 2023-02-07 20:33:43 följande:
    Som tur är fick jag precis ett svar när jag skapade tråden!
    Oj, hur verkar hon?
  • Anonym (TR)
    Repsej skrev 2023-02-07 20:33:43 följande:
    Som tur är fick jag precis ett svar när jag skapade tråden!
    Två av tjejerna jag lämnade lapp till, där väntade jag så hon fick läsa den. Båda såg glada ut och verkade inte ta illa upp. Jag skrev att de var söta och frågade om fika eller liknande tror jag. De tackade nej, men det var ändå rätt kul att jag vågade chansa då. Och knäppt.
  • Anonym (Korkat)
    Repsej skrev 2023-02-07 20:32:25 följande:
    Vilken tur att alla inte är som dig för jag precis ett sms av henne.  Vad trevlig du är, riktigt älskvärd personlighet. :) Ha en bra dag kompis.
    Haha "kompis". Snacka om att bli friend zoonad. Lycka till kompis Skål
  • Anonym (eh)
    Repsej skrev 2023-02-07 20:32:25 följande:
    Vilken tur att alla inte är som dig för jag precis ett sms av henne.  Vad trevlig du är, riktigt älskvärd personlighet. :) Ha en bra dag kompis.
    Det eskalerade fort.
  • Exhale

    Jag tycker det är modigt gjort. Jag har varit intresserad av en kille som bor i närheten där jag bor rätt länge nu men jag vågar inte göra en ansats. Ja inte än iallafall men så fort jag har flyttat så bara måste jag försöka för annars så kommer jag explodera känns det som. Lycka till TS! 

  • Anonym (TR)
    Exhale skrev 2023-02-07 21:02:55 följande:

    Jag tycker det är modigt gjort. Jag har varit intresserad av en kille som bor i närheten där jag bor rätt länge nu men jag vågar inte göra en ansats. Ja inte än iallafall men så fort jag har flyttat så bara måste jag försöka för annars så kommer jag explodera känns det som. Lycka till TS! 


    Jag är nyfiken på en granne jag sett i ett par år nu, tror hon är singel. Har i alla fall aldrig sett henne med en kille.
    Men vi har aldrig ens hälsat på varann.  Lycka till Glad
  • Anonym (Lisa)
    Exhale skrev 2023-02-07 21:02:55 följande:

    Jag tycker det är modigt gjort. Jag har varit intresserad av en kille som bor i närheten där jag bor rätt länge nu men jag vågar inte göra en ansats. Ja inte än iallafall men så fort jag har flyttat så bara måste jag försöka för annars så kommer jag explodera känns det som. Lycka till TS! 


    Va? Tänker du vänta tills du flyttat? Är det inte bättre att göra ditt drag nu när ni fortfarande bor nära varandra?
  • Exhale

    Ja nu när du nämner det så verkar det helt uppåt väggarna att försöka först när jag flyttat men denna kille känner jag sån stark dragning till att det faktiskt skulle göra fysiskt ont att eventuellt få nobben haha. Vi hälsar på varandra när vi möts ute och det känns som om det är något i luften under de korta stunderna. Han ler med hela ansiktet när han ser mig men det behöver ju inte betyda något annat än artighet. Får jag nobben när jag flyttat så behöver jag inte leva med skammen på samma sätt. 

Svar på tråden Brev