• krishel

    Fråga om babymonitor..

    Hej!
    Våran 8 månaders bebis har precis lärt sig krypa och det är dags för oss att skaffa oss en babymonitor!
    Vi har läst om en hel del monitors med kamera ute på marknaden men i princip alla kräver att den behöver vara uppkopplad via WIFI. Dock känner vi oss inte trygga med att monitors kan tappa kontakt med wifi ibland.

    Min fråga är, finns det någon babymonitor med kamera ute på marknaden som inte måste vara uppkopplad mot WIFI, som är trygg och pålitlig?
    Gärna en där föräldraeneheten tydligt visar när det är rörelse och ljud Glad

  • Svar på tråden Fråga om babymonitor..
  • Cusoon

    Har du dålig signal hemma eller varför är du emot wifi?

    Jag har en kamera från Tapo, aldrig haft problem, har många inställningar, rörelseaktiverad, du kan välja att ta emot notiser varje gång eller t.ex mellan visst klockslag, den har perfekt bild även i mörker, det går att använda tvåvägskommunikation genom mikrofonen också om man vill. Man kan ta foto och spela in video. Begränsat kostnadsfritt lagringsutrymme dock om man vill spara i appen. Det går enkelt att starta om kameran genom appen i mobilen, jag har bara startat om kameran några enstaka ggr när vi haft strömavbrott och den inte har startat om automatiskt, eller i samband med uppdatering. Bara dra ut sladden och stoppa in den igen så kickar den igång på minuten. Billig är den också ca 250-300kr

  • Anonym (Tapo)

    Hej! 


    Jag har också använt Tapo (övervakningskamera) men var däremot inte lika nöjd som ovanstående person. Som du skriver om wifi så tappade tyvärr vi kontakten med kameran ibland och blev inte larmade om det. Det var enkelt att få tillbaka kontakten genom att starta om kameran.
    Vi skaffade den lite senare också när bebis började bli mer rörlig och som sov i våran säng. Vi ville ha koll innan vi gick och la oss. Notiserna kommer men det var ju en liten fördröjning så vi var generellt inte nöjda. Har inget tips på kamera tyvärr eftersom bebis numera sover i spjälsängen så skaffade vi ingen ny.

Svar på tråden Fråga om babymonitor..