• Elsa1295

    Gravid i vecka 4+5

    Hej! 
    Plussade på stickan 8 dagar före BIM. Vi är så otroligt lyckliga för det här!!

    Men nu är det så här att jag har snusat i 10 år konstans och jag får panik jag vet inte hur jag ska kunna sluta? har testat allt. Har kört med onico i två dagar med sedan skriker kroppen efter nikotinet och jag får återfall? 

    snälla hjälp mig hur jag ska ta mig igenom detta, ge mig alla era tips.. jag vet att jag är dum i huvudet som inte bara sluta och tänker på lilla embryot? 

    Tack på förhand ❤️

  • Svar på tråden Gravid i vecka 4+5
  • RaYzLeR

    Att snusa är väl inte så farligt för det lilla livet? Det hade varit värre om du rökt. Kör på! Glad

  • Ceczev

    Satsa på att dra ner successivt skulle jag säga.
    Tänker att miljön för bebis är ju inte optimal med en mamma med stor abstinens heller

  • svansmamman

    Kontakta vårdcentralen/barnmorskan och ta hjälp ?redan? nu. Det är mycket snack om sådant vid hälsosamtal under graviditeten, så det är lika bra att du lyfter det med dem nu så att du kan få hjälp, stöttning och råd kring hur du ska gå tillväga. 

    Jag håller tummarna för att allt går bra för dig och er! 

  • Anonym4848

    Jag har många misslyckade snusavslut bakom mig men kunde inte ens tänka på att ta en enda prilla efter att jag plussat. För mig var det rädslan att nåt skulle vara fel med barnet sen, oavsett om det hade med snuset att göra eller inte hade jag inte kunnat leva med mig själv om den risken hade funnits. 

    Men som andra skrivit, be vården om hjälp om du inte kan hålla dig ifrån själv, lycka till och grattis!

Svar på tråden Gravid i vecka 4+5