• Sol123­45
    Tue 7 Feb 2023 21:35
    2441 visningar
    4 svar
    4
    2441

    Instagram skapar konton??

    Min sambo hade plötsligt ett Instagramkonto, med sitt namn ålder och sin profilbild från Facebook. Inga följare och följer ingen, inga inlägg. Hon har aldrig skaffar instagramkonto. Kan profilen automatiskt kopieras från facebook?? Kan man kontakta support för att ta bort? Eller kan någon ha kapat hennes profil på nåt sätt? Känns ju inte ok! 

  • Svar på tråden Instagram skapar konton??
  • Sol123­45
    Tue 7 Feb 2023 22:15
    #1

    Ingen som varit m om detta? Kanske råkat klicka i något på Facebook om sammankoppling. 

  • Anonym (E)
    Tue 7 Feb 2023 22:21
    #2

    Antagligen en scammer som lånat hennes info för att verka trovärdig

  • Anonym (Scam)
    Tue 7 Feb 2023 23:51
    #3
    Sol12345 skrev 2023-02-07 21:35:43 följande:
    Instagram skapar konton??

    Min sambo hade plötsligt ett Instagramkonto, med sitt namn ålder och sin profilbild från Facebook. Inga följare och följer ingen, inga inlägg. Hon har aldrig skaffar instagramkonto. Kan profilen automatiskt kopieras från facebook?? Kan man kontakta support för att ta bort? Eller kan någon ha kapat hennes profil på nåt sätt? Känns ju inte ok! 


    Inget verkar vara omöjligt numera. Min son hittade sig själv på IG men där var han en soldat från USA. Bilden var stulen från hans egna sida. 
  • Anonym (Metab­locker­are)
    Wed 8 Feb 2023 07:34
    #4

    Det är ju samma ägare till Facebook och Instagram, så det skulle inte förvåna mig om det det skulle vara synnerligen enkelt att öppna Instagram-konto, t.ex. bara genom att råka klicka på "titta på den här bilden".

Svar på tråden Instagram skapar konton??