• Anonym (Kalle)

Separera och reparera

Många inlägg ang ex på FL handlar om att ex är ett ex och att det inte är något som ska återupptas. 
    Min story är helt annorlunda och vill ge lite hopp till dem som kanske funderar på att starta om igen.
    Vi var tillsammans i 5 år, ett barn på 3. Separation trots att vi älakade varandra, jag hade en relation vid sidan om under ca 1 mån och hennes förtroende kom inte tillbaka., efter 1 år.

Enklast hade varit att bara gå vidare, ingen kontakt och inte berätta vad jag eg kände (kan vi inte starta om) oga rädslan att bli avvisad. Min sambo tänkte samma även om hon var mycket rädd för att inte kunna lita på mig. Vi älskade varandra och det var förtroendebristen som förstörde. 
    Efter ca 7mån började vi mötas med barnet, middagar tillsammans och en öppenhet till att mötas vid överlämningarna. Vi visste att vi älskade varandra vid dessa tillfällen men varit flr stolta och rädda innan. Idag är vi särbos och det är början på vår nya resa. Idag är fin dag.

• Svar på tråden Separera och reparera
  • Anonym (Fia)

Vad fint! Mina föräldrar var också skilda några år men hittade tillbaka till varandra. Detta trots att ena parten inte alla betedde sig bra under uppbrottet.

Jag tror deras relation idag är bättre än vad den var innan skilsmässan. 

• Anonym (25)

Det är många som tar omtag. Vi gjorde det och var gifta i 16 år till efter 12 m uppehåll. Jag vet många som provar igen men oftast håller det bara nåt år. Det blev 25 år tillslut för oss. 

Svar på tråden Separera och reparera