Ångest och överkänslig?
Jag får panik.
Jag orkar inte med när andra är stressade, eller jag är stressad och andra runt mig är snabba och jag har svårt att hänga med i tempot.
Det resulterar i hjärtklappning och att jag har svårt att slappna av även när jag inte ska prestera.
Det känns som att jag behöver väldigt lugnt runt mig för att inte "smittas" av andras tempo.
Jag mår så dåligt av att inte hänga med så att jag blir helt SLUT och det i sig gör att även när jag försöker göra svåra skoluppgifter hemma till exempel så orkar jag inte sätta mig in i det.
Jag kan vara väldigt snabb på det jag "kan". Men det är något med andras energi som jag har svårt att hantera.
Om någon har en stressad energi- så blir jag stressad. Om en lärare har ett sätt att prata som är obehagligt (typ man får vibbar av att personen verkar lite otrevlig) så kan jag inte skaka av mig det. Det drar ner min egen ork.
Jag är helt enkelt väldigt känslig.
Allt detta får mig att ibland vilja sluta studera... och ibland när jag har haft jobb har jag också mått dåligt av vissa personers beteenden och "energier". Så mycket så att jag blir helt dränerad efter en dag i skolan/på arbetet.
Kan man öva brt den här känsligheten och känna att jag duger som jag är? För jag tar åt mig när jag tror att någon är irriterad, ser ner på mig, tycker att jag är sämre än andra. Eller när jag bara känner att jag inte "passar in" och tror att andra runt mig går och tänker det värsta om mig.
Det känns som att jag inte passar in i samhället. Att jag är för känslig. Vill ibland bara gömma mig från allt så att jag slipper må dåligt.