• Wed 8 Feb 2023 22:39
    2092 visningar
    5 svar
    5
    2092

    Narcissist mamma känns inte bra

    Hej! 
    har en mamma som är narcissist har skuldbelagt mig hela mitt liv varit väldigt elak och fruktansvärt negativ.
    Har alltid velat bestämma över mig mina val och kontrollerande, lägger näsan i blöt .
    Ni som vet förstår nog en sådan personlighets typ Ljuger för att få reda på information osv. 
    Jag har haft så mycket bråk med henne och är så less.
    Träffade en kille för över ett år sen som är mycket äldre än mig har hon också varit negativ o elak kommentarer) och vi har det jätte bra kära osv. Sen jag har träffat honom har ja känt att jag inte velat prata chatta med henne 24/7 som hon vill då hon tar energi negativ pratar mkt om sig själv hur synd det är om henne och alla problem. Hon skuldbelägger mig att jag skiter i henne en dag orkar vi inte med dig om du kommer till oss osv. Vi försöker träffa henne regelbundet med pappa o min sambo på middag för att hålla lite kontakt. Men sen i somras hände en insident att vi började bråka hon var riktigt elak och vi grälade skrek o jag tryckte upp henne mot väggen. efter det har inte våran relation varit sig lik. Jag får ont i magen av att träffa henne då hon är negativ säger klumpiga kommentarer om allt. vill Inte träffa henne själv då jag mår dåligt av det. men hon ligger på som en terrier. Jag jobbar i skönhetsbranchen, hon gör behandling 5 e v  då sitter jag med henne 2 h o dricker kaffe på jobbet o kollegor runt omkring. hon tjatar om vi ska ta lunch innan behandling, jag känner att jag inte vill då jag träffar henne redan i timmar. Om jag säger nej blir hon arg. Känner att det är något i luften när vi ses och jag är lite tillbaka dragen. Går hos phykolog bearbetar men det hjälper inte helt. Blir sånt här bättre, har någon annan som erfarenhet av narcissist mamma? vad gjorde ni? 

  • Svar på tråden Narcissist mamma känns inte bra
  • Wed 8 Feb 2023 22:58
    #1

    Anledningen till att det inte hjälper tror jag beror på att du fortfarande har kontakt med henne.. Hur ska du liksom bearbeta allt när hon fortfarande finns där och pressar på? Vore inte det bästa för dig att bryta all kontakt med henne och fokusera på ditt helande?

  • Wed 8 Feb 2023 23:09
    #2

    Jag tror att du behöver bryta med henne helt..... absolut inget 24/7 ringande till dig....i framtiden kanske det kan funka att ni ses i grupp några gånger om året tänker jag.... men tänker att just nu en paus. Kanske du  kan säga något om varför och sen bara ignorera henne. Hon får helt enkelt vara kund hos någon annan som har skönhetsbehandlingar, alternativt en kollega ttill men en dag när du är ledig i såfall. 

    Hon verkar vara en person som ger man lillfingret tar hon hela handen och verkligen en energitjuv.... Kan inte din sambo stötta dig i att bryta kontakten med din mamma....att han kan peppa dig att inte svara när hon ringer tex. Du behöver se vilka knappar hon trycker på hos dig som gör att hon får den respons hon vill ha....Bra att du går hos en psykolog för hjälp. vad säger hon/han att du bör göra.....

    Stackars dig måste vara svårt när du är mitt inne i det, lättare att se saker utifrån ibland.

    <3 varma tankar till dig!!

  • Kockob­ello
    Thu 9 Feb 2023 08:07
    #3

    Säg upp kontakten.

  • Thu 9 Feb 2023 19:12
    #4

    Narcissister blir tyvärr bara värre med åren. :( 

  • Thu 9 Feb 2023 23:11
    #5
    +1

    Det blir inte bättre. Ju större avstånd ju bättre. Läs på om narcissister, lär dig att acceptera vad det innebär. --》Du kommer ALDRIG kunna få en normal relation med henne.
    Det finns sätt att hantera en narcissist, men det kräver total känslokontroll, du ska vara en grå sten som är absolut opåverkbar. Hon kommer att försöka få ut en reaktion för det lever hon på. Hon kommer ta din energi så länge du väljer att ge henne den.

Svar på tråden Narcissist mamma känns inte bra