• Annibell

    Har så många problem!!!

    Jag har en dotter på 13 år som beter sig jätte konstigt. Det började när hon var 8... Hon fick någon slags ångest när hon skulle gå och lägga sig,vilket gjorde att hon fick ont i magen och kände att hon behövde spy,. Hon fick gå till en samtalskontakt via vårdcentralen men dom tyckte inte det ledde någon vart så det avslutades.

    Nu i 13 års ålder så har hon nästan varje kväll ont i magen,ångest,svårt att sova. När hon ska upp till skolan så vägrar hon komma upp. Spelar ingen roll vad jag gör. 
    Hon har stora svårigheter att prata. om jag frågar henne hur det är eller varför så är hon tyst eller bara fräser åt mig. Vi lever ett normalt Svensson liv och har 3 andra barn som funkar normalt.
    Jag har försökt få hjälp genom vårdcentral,skola osv men utan gehör. Hon är ju enligt dem helt normal i deras ögon,medans jag som förälder får dras med en helt annan sida. Hur ska jag göra? Hon vägrar gå i skolan trots att hon mår bra med vänner osv. 

  • Svar på tråden Har så många problem!!!
  • Anonym (X)

    Har ni kontakt med bup? Låter sorgligt om hon inte har någon att prata med. Mitt barn vägrade också skolan. Får du någon som hjälper dig att nå fram till henne? Och må bra själv då också. Hela er familj påverkas väl av detta kan jag tro. 

  • Anonym (Kipp)

    Jag reagerar på att skolan tycker att allt är bra, trots att din dotter inte ens är där. Eller missförstår jag din text? 


    Sök hjälp hos Barn- ungdomshälsan eller BUP (beroende på hur det är organiserat där ni bor). Ta också hjälp av elevhälsan och det Mobila teamet för barn som inte går till skolan, om ett sådant finns.


    Ligg på hårt om att få hjälp! Jag har en liten hemmasittare och trots att vi fått hjälp från start är det först nu, efter ett halvår, som de tar till de större resurserna. Hade vi fått den hjälpen direkt hade kanske familjen sluppit må så här dåligt så här länge. Tjata tills de hjälper er!! Gråt inför dem och i telefon! Gråt och förtvivlan har varit en dörröppnare för oss. Man får inte kämpa på för att hålla uppe fasaden, då syns det inte hur illa det är och då får man inte hjälp. 

  • Anonym (Abc)

    Ungefär så där var det för min son innan han fick sin add-diagnos och medicin. 

  • Anonym (qwerty)

    Skulle chansa på att det har med skolan att göra, ångest inför att sova och svårt att gå dit är ju klassiska mobbingsymptom.

    Kontakta skolkuratorn och be om en tid, och att de skriver en remiss till BUP ni kan ju inte fortsätta såhär i 5år till....

Svar på tråden Har så många problem!!!