• Anonym (Orolig)

Fosterrörelser vecka 21+5

Hej på er!

Jag har börjat känna små buffar i magen sedan ca 2 veckor tillbaka men känner mig orolig hur ofta man ska känna sin bebis. Jag känner den endast buffa om jag sitter eller ligger ner. Vanligtvis buffar det i så fall när jag precis lagt mig sen slutar det och det kan dröja väldigt länge innan jag känner något igen. Det känns inte som att jag kan "framkalla" buffar genom att trycka på magen eller liknande heller. Är detta normalt? 

Har moderkakan i bakvägg. Första barnet. Allt såg bra ut på RUL och även hjärtslag hos BM för en vecka sedan.

• Svar på tråden Fosterrörelser vecka 21+5
  • mamaleona

Låter helt normalt det du beskriver. Ge det tid nån vecka så börjar det kännas mer o tydligare. Hälsn en bm

• Anonym (Orolig)
    mamaleona skrev 2023-02-13 07:59:08 följande:

Låter helt normalt det du beskriver. Ge det tid nån vecka så börjar det kännas mer o tydligare. Hälsn en bm

Tack för svar! Glad
  • Anonym (Vagga)

Helt normalt. När man går runt gungas/vaggas barnet ofta till sömns och när man sitter still eller lägger sig vaknar dom. Min yngsta levde rövare så fort jag lagt mig på kvällen så sova var uteslutet en bra stund.  

• Anonym (Orolig)
    Anonym (Vagga) skrev 2023-02-13 13:56:23 följande:

Helt normalt. När man går runt gungas/vaggas barnet ofta till sömns och när man sitter still eller lägger sig vaknar dom. Min yngsta levde rövare så fort jag lagt mig på kvällen så sova var uteslutet en bra stund.  

Ja jag har förstått att det är vanligt att känna mer när man är stilla. Dock vill jag inte säga att det är full rulle på kvällarna för mig, utan endast någon enstaka puff som jag känner :/  

Idag har jag känt några gånger när jag suttit på jobbet, dock väldigt lätta rörelser absolut inte starka "sparkar". 

Jag har haft en väldigt lättsam graviditet hittills och tänkt att jag kan slappna av efter RUL, men alltid är det något nytt att oroas för.. Rynkar på näsan

• Anonym (Vagga)

Inte alls säkert de sparkar så hårt redan i v.22. Eller nånsin. Det beror på hur de ligger, hur trångt det är och faktiskt lite personlighet. Min andra som sparkade så hårt var en vilde när han kom ut. Skrattande

Svar på tråden Fosterrörelser vecka 21+5