• Malena85

    Gravid eller!?

    Min mens är sen med 5 dagar, jag har aldrig varit sen tidigare. Alltid haft mellan 24-27dagars cyklar. Har tagit 2 grav.test. ett i söndags och ett idag, bägge negativa. Vad ska jag tro?  

    Hade sex vid ägglossning så mycket möjligt att det är en liten där inne. Men blir fundersam då inte testet visar positivt. Vad tror ni??? 

  • Svar på tråden Gravid eller!?
  • Jag är bara jag

    Hur säker är du på när du hade äl? Är man inte gravid så kommer mensen när den ska nämligen. Du kanske hade senare äl?

  • Decemberskytt

    Eftersom du testat för ägglossning så antar jag att du försöker bli gravid. Denna önskan kan ibland göra att mensen kommer senare.

  • Malena85

    Ja vi har 1 barn. Har försökt i ca 1 år med nr 2, trots det har inte mensen varit sen någonsin. 

  • Jag är bara jag
    Decemberskytt skrev 2023-02-14 19:34:10 följande:
    Eftersom du testat för ägglossning så antar jag att du försöker bli gravid. Denna önskan kan ibland göra att mensen kommer senare.
    Då får du förklara hur i all sin dar det skulle gå till. Har man haft ägglossning och inte blivit gravid så får man mens i enlighet med den lutealfas man har. Det kvittar om du så har äl dag 10, 20 eller 30- är din lutealfas 14 dagar får du mens dag 24, 34 eller 44. Inga tankar i världen kan förhindra den mensen.
  • Happy80

    det är väl allmänt känt att mensen kan bli sen pga stress, oro etc, men det beror ju då på att det är ägglossningen som blivit sen. Ägglossningstest vissr bara att kroppen försöker ägglossa, inte att det faktiskt blir av, för att se att det skett får man tempa. Din ägglossning har förmodligen varit senare än du tror, annars skulle du ha plussat nu. 


    men om äl varit senare finns det ju fortfarande möjlihet till plus!

Svar på tråden Gravid eller!?