• Aina03

    En särbo som ghostar så fort det blir problem

    Har känt en man under massor med år. Vi är särbos med vuxna barn och barnbarn. Så länge jag känt honom har han dragit så fort det varit problem som behöver diskuteras. Antingen har han låst in sig, dragit iväg på promenad eller åkt hem. Sen har det bara varit tystci flera dagar och han har struntat i att svara i telefon, sns eller mail. Inget svar! Sen om han äntligen hört av sig eller svarat har jag ju såklart varit förbannad och frågat varför han inte hört av sig. Då säger den idioten rent ut sagt - att jag är ju så arg!

    Han drar, går under jorden, inte ett livstecken och tycker att jag ska vara glad?! Hur är människan funtad? Och jag vill inte ha några kommentarer om att han behöver få vara ifred eller liknande. Det är inte ett normalt beteende från en vuxen människa när han upprepar detta gång på gång. Härskarteknik - det är vad det är och han har till och med sagt att jag ska uppfostras? Så han förbjuder mig att diskutera saker som behöver lösas för att det ska fungera mellan oss? Hur är det möjligt? Hur kan man vara så efterbliven? 

  • Svar på tråden En särbo som ghostar så fort det blir problem
  • Anonym (Vendela)

    Helt krasst, ja, han är emotionellt störd. Men han har också lärt sig att det är ok att göra såhär.
    Gör likadant, det enda som funkar. Risken är då att han tycker att DU är störd och absolut inte kan leva ihop med en som gör så. Min man gör nämligen så när jag beter mig som han. Sedan följer flera timmars gräl där jag förklarar att han gör exakt så och att jag ville visa hur det känns. De flesta män är emotionellt efterblivna.

  • Anonym (Let him be)

    Ärligt talat, det är jätteskönt att slippa allt jävla tjat och att reda ut saker som inte ens är ett problem. Vad ni kvinnor håller på. Låt han vara en stund? Summan av att han håller sig ifrån ibland är ju uppenbarligen att ts är för jobbig.

  • Aina03

    Till #11
    Tycker du att han förstått nåt? Jag menar om du gjort som han?
    Mitt ex körde med utmattningstaktiken. Betedde sig som en barnrumpa rent ut sagt. Han vägrade att höra av sig, fast det var han som betett sig som en idiot. Jag har gett honom massor med chanser, men det är slut med det nu. ALDRIG MER känslomässigt handikappade, konflikträdda och omogna män!

  • Anonym (Mäh)

    Varför är du ihop med honom då? Eller är du inte, fattar ej hur det ligger till då det låter som ett förhållande i TS men inte så i kommentarerna.

    Seriöst: som medelålders kvinna (som jag också är) ska man väl ha hunnit skaffa sig kurage nog att göra slut och gå vidare med livet om mannen man har behandlar en dåligt? Personligen har jag känt att det är precis DET som är fördelen med att bli medelålders...

  • Aina03

    Till #12
    Nu vet ju du faktiskt inte allt som hänt och som jag verkligen inte tänker gå in på. Han har gjort otroligt mycket märkliga saker som jag inte varit med om, med någon annan vuxen människa och det är många som höjt ögonbrynen. Men jag har varit alldeles för tålmodig och förstående. Men det är slut med det nu!

  • Anonym
    Aina03 skrev 2023-02-15 16:28:34 följande:
    En särbo som ghostar så fort det blir problem

    Vi är särbos med vuxna barn och barnbarn.


    Aina03 skrev 2023-02-15 19:31:40 följande:

    Nej - vi är inte ihop. Det är en omöjlighet att vara med en sån störd människa. Jag ville bara illustrera hur han betett sig och aldrig ens velat prata ut om saker. En otroligt feg människa. 



    Jag tolkar din trådstart som att ni är ihop. Du kallar honom särbo
  • Anonym (f)

    Behövdes det verkligen fler trådar om din icke särbo men ändå särbo?

  • Anonym (Ad)
    Aina03 skrev 2023-02-15 16:28:34 följande:
     Hur är det möjligt? Hur kan man vara så efterbliven? 
    Jag vet inte. Det är ditt val som fortsätter träffa honom.
  • Anonym (Magiske Micke)

    Är han väldigt rik eller varför klänger du dig fast vid denne? Vad är det han erbjuder?

    Jag kan också erbjuda dig det! Kom till mig i stället! Nästa gång han dyker upp så öppnar jag dörren och du är naken här vid mig. Då kan du säga att du inte trodde han skulle dyka upp igen och så är du med mig i stället!

  • Anonym (Mäh)
    Anonym (Magiske Micke) skrev 2023-02-15 21:37:34 följande:

    Är han väldigt rik eller varför klänger du dig fast vid denne? Vad är det han erbjuder?

    Jag kan också erbjuda dig det! Kom till mig i stället! Nästa gång han dyker upp så öppnar jag dörren och du är naken här vid mig. Då kan du säga att du inte trodde han skulle dyka upp igen och så är du med mig i stället!


    Haha!
  • Anonym (KK?)

    Låter som en KK-relation, han vill ha någon att sätta på när det passar honom. Passar inte galoscherna så stämplar han ut. Han verkar inte särskilt intresserad av dig. Dumpa och skaffa en vettig man istället.

  • Aina03

    Jag är inte med honom och det har inte varit en KK-relation. Däremot är han hjärtsjuk, men för den skull behöver man inte bete sig som han. 
    Det sista jag skulle vilja ha nu är en ny relation. Det tar tid att läka såren efter så mycket svek och lögner. 

  • Anonym
    Aina03 skrev 2023-02-15 16:28:34 följande:

    Vi är särbos med vuxna barn och barnbarn. 


    "Vi är särbos"

    Är man inte ihop då?
  • Anonym (KK?)
    Aina03 skrev 2023-02-15 21:55:41 följande:

    Jag är inte med honom och det har inte varit en KK-relation. Däremot är han hjärtsjuk, men för den skull behöver man inte bete sig som han. 
    Det sista jag skulle vilja ha nu är en ny relation. Det tar tid att läka såren efter så mycket svek och lögner. 


    Jaha, lät inte som en seriös relation men men. Det är rätt skönt att vara singel. Skaffa en hobby om du inte har någon egen familj att umgås med? 
Svar på tråden En särbo som ghostar så fort det blir problem