• Anonym (Hjälp mig)

Jag vill skiljas

Jag behöver lite råd från er. Jag vill verkligen skiljas från min man, jag orkar inte med han längre, mina känslor är borta sen många år. 

han är otroligt egoistisk, tänker bara påstig själv och sina saker.. 

vi hamnade i en ekonomisk kris för några år sedan och var tvungen att släppa våra skulder till kronofogden, vi båda har löneutmätning nu. 

vi har många barn, vilket gör det svårt att hitta en lagom lägenhet.. vi har idag en 4a, det går men det är trångt.. och att ens att få hyra en lägenhet är inte lätt när man har betalningsanmärkningar.. 
    jag tänker att jag vill bo kvar här med barnen som kommer bo på heltid hos mig, 

jag vågar verkligen inte säga att jag vill skiljas han kommer bli så sur, arg gapa och allmänt otrevlig? och eftersom han kommer få svårt att hitta boende hur länge ska man ha han här hemma surandes? 

till och med barnen säger att han alltid är sur arg, och aldrig bryr sig( har inte koll på något.. skola, kompisar, mediciner, ?)

hjälp mig hur och när ska jag säga, det är sällan vi är ensam hemma , kvällarna är barnen vakna så då kan vi inte heller prata 

och när berättar man för barnen? Han kommer ju gå runt här hemma och gapa och prata högt om sånt barnen inte ska behöva höra och oroa sig om 

• Svar på tråden Jag vill skiljas
  • Anonym (Misandri)
    Anonym (Hjälp mig) skrev 2023-02-16 13:57:37 följande:
    Jag vill skiljas
    [,,,]

jag tänker att jag vill bo kvar här med barnen som kommer bo på heltid hos mig, 

Typiska mansfällan. Kvinnan separerar och kastar ut mannen.

Åtskilliga hemlösa numera missbrukare har gjort den ofrivilliga resan.
  • Anonym (?)

Varför ska barnen inte bo växelvis? 

• Anonym (...)

Se till att någon annan är med när du tar upp det så att han inte kan bli arg och hotfull. 
    Du kan alltid kolla upp lite saker innan, ring tex en kvinnojour eller soc, om du behöver stöd i hur allt blir sen. 

• Kockobello

Varför har ni så många barn? 

• Anonym (Maja)

Magstarkt att du tror att du kommer få ha barnen på heltid och behålla lägenheten. GLHF.

• Tow2Mater

Ni får väl hjälpas åt att försöka hitta ett till boende, och när ni hittat det kan en av er flytta ut. Ni kan ju inte bara separera som ni har det idag. Har ni klarat er i flera år, kan ni klara ett eller två år till.

• Anonym (Som man väljer får man leva)

Följ Instagram- mansbebisar för insikter och pepp

Du är inte ensam.

• Anonym (Som man väljer får man leva)

Och tricket är givetvis att först hitta ett boende till den som ska flytta ut, oavsett vem det blir. 

Bor man där det är svårt med bostad så måste man ha en plan redo för utflytt  innan man bombar familjen.

Svar på tråden Jag vill skiljas