Jag vill skiljas
Jag behöver lite råd från er. Jag vill verkligen skiljas från min man, jag orkar inte med han längre, mina känslor är borta sen många år.
han är otroligt egoistisk, tänker bara påstig själv och sina saker..
vi hamnade i en ekonomisk kris för några år sedan och var tvungen att släppa våra skulder till kronofogden, vi båda har löneutmätning nu.
vi har många barn, vilket gör det svårt att hitta en lagom lägenhet.. vi har idag en 4a, det går men det är trångt.. och att ens att få hyra en lägenhet är inte lätt när man har betalningsanmärkningar..
jag tänker att jag vill bo kvar här med barnen som kommer bo på heltid hos mig,
jag vågar verkligen inte säga att jag vill skiljas han kommer bli så sur, arg gapa och allmänt otrevlig? och eftersom han kommer få svårt att hitta boende hur länge ska man ha han här hemma surandes?
till och med barnen säger att han alltid är sur arg, och aldrig bryr sig( har inte koll på något.. skola, kompisar, mediciner, ?)
hjälp mig hur och när ska jag säga, det är sällan vi är ensam hemma , kvällarna är barnen vakna så då kan vi inte heller prata
och när berättar man för barnen? Han kommer ju gå runt här hemma och gapa och prata högt om sånt barnen inte ska behöva höra och oroa sig om