• 1silfversked2

    Alla bebisar är inte söta

    Hej! 


     


    Jag tycker att många bebisar ser ut som små gubbar på något sätt, nästan så att jag tycker att de ser lite motbjudande ut. De flesta av mina vänner tycker att alla bebisar är så himla gulliga men jag känner verkligen inte så. Är det någon annan som tänkt på samma sak? Jag hoppas inte att någon tar illa vid sig. 

  • Svar på tråden Alla bebisar är inte söta
  • Anonym (g)

    Ja bebisar kan se ut som gubbar
    Nej det är inget ett problem för de kan vara fina ändå

  • Anonym (Hmmm)

    ALLA bebisar är inte söta! Men - de är i alla bebisar och helt ovärderliga i sina föräldrars ögon.

  • Anonym (Bara ens egna)

    De allra flesta tycker väl bara att ens egna bebisar är söta. Och kanske de som själva längtar efter barn eller planerar barn. 

  • Anonym (Ok)

    Inget konstigt. Alla bebisar är inte söta. De flesta är ju rätt ihoptryckta och skrynkliga efter att ha tryckts ut genom en trång gång.
    alla Ser ju dessutom lite olika ut så självklart kan vissa upplevas som sötare än andra. 
    Sen säger man ju såklart aldrig till någon att deras barn är knöligt, skrynkligt, rött, gubbigt eller dyl.
    tycker man inte det är sött räcker det med att säga: grattis, vad fantastiskt. Eller dyl.

  • BaraLillaJag84

    Bebisar, alltså inte precis nyfödda, men några månader gamla tycker jag kan vara riktigt söta! Därefter går det utför. Tycker de flesta barn är riktigt fula. Ofta har de även en narcissistisk personlighet som inte direkt gör dem sötare.

  • Anonym (Alice)
    1silfversked2 skrev 2023-02-16 20:59:55 följande:
    Alla bebisar är inte söta

    Hej! 


    Jag tycker att många bebisar ser ut som små gubbar på något sätt, nästan så att jag tycker att de ser lite motbjudande ut. De flesta av mina vänner tycker att alla bebisar är så himla gulliga men jag känner verkligen inte så. Är det någon annan som tänkt på samma sak? Jag hoppas inte att någon tar illa vid sig. 


    Klart att många bebisar och barn inte är söta? Tycker ofta vissa barn kan vara rent fula. Men huruvida någon tycker att ett barn, eller vad som, är sött eller inte är ju faktiskt subjektivt och helt individuellt. Det spelar ju liksom ingen roll om jag tycker någons barn är söt eller inte, och ens utseende påverkar ju inte ens värde.

    Fattar inte hur man skulle kunna bli kränkt över nåt sånt här.
  • BaraLillaJag84
    Anonym (Alice) skrev 2023-03-15 19:49:34 följande:
    Klart att många bebisar och barn inte är söta? Tycker ofta vissa barn kan vara rent fula. Men huruvida någon tycker att ett barn, eller vad som, är sött eller inte är ju faktiskt subjektivt och helt individuellt. Det spelar ju liksom ingen roll om jag tycker någons barn är söt eller inte, och ens utseende påverkar ju inte ens värde.

    Fattar inte hur man skulle kunna bli kränkt över nåt sånt här.
    "Kränkt"....?
Svar på tråden Alla bebisar är inte söta