• flemens

Vill ha "fett" hår.

Jag skulle behöva tips på hur man fettar håret, eller gör det "tungt" kanske man ska säga istället.

Jag har låtit bli att klippa mig sen dryga halvåret och har märkt att jag gillar hårlängden efter att i årtionden varit mer eller mindre snaggad. Men problemet är att det ligger rätt först efter ett par tre dagar när håret är "skitigt". Närmast perfekt är det efter typ en vecka.

Men när jag sen tvättar det så blir det mjukt och fluffigt och jag ser ut som ett troll om jag inte har i några liter (nåja) hårgele.

Min undran är om det finns nåt annat än hårgele, hårspray, brylkräm. Det känns bara kladdigt att använda sånt. Finns det nåt ämne man kan använda utan att det känns att man har nåt i håret och nåt som inte kladdar?

För ibland måste man ju tvätta håret om man inte vill ha dreadlocks :)

• Svar på tråden Vill ha "fett" hår.
  • xnfsm

För det första, blä, tvätta håret minst MINST en gång i veckan bör man. I håret finns jättemycket bakterier. Och för det andra, testa saltvattenspray, det ger liksom textur och mattar Ner håret lite. Lycka till 

• Kodia

Har du provat med balsam, inpackning eller hårolja? 

• flemens
    Kodia skrev 2023-02-19 17:32:06 följande:

Har du provat med balsam, inpackning eller hårolja? 

Balsam har jag provat, det är alldeles för fluffigt ändå. Inpackning och hårolja har jag inte provat. Tackar för tipsen.
Svar på tråden Vill ha "fett" hår.