SailorMoonshine skrev 2023-04-21 16:49:00 följande:
Ursäkta i förväg lång text men behöver skriva av mig lite...har jag varit på RUL. Eller denna historia börjar väl i onsdags då jag kände mig konstig och senare upptäckte att jag blödde. Så obehagligt att blöda när man är gravid man får ju tusen tankar.
Fick komma till kvinnokliniken igår och en hårdhänt opedagogisk läkare gjorde en massa undersökningar och kunde väl inte säga varför jag blödde men såg att moderkakan ligger i framvägg och ev för långt ner. Läkaren va fåordig och det kändes som att hon såg nåt hon inte ville berätta.. blev glad att bebisens hjärta slog och denne verkade må bra.
Så idag va jag på rul som jag sett fram emot men nu kändes det mer som att jag skulle få veta nåt dåligt om moderkakan eller blödningen och var nervös över det eller om allt stod rätt till med bebis. Det visade sig att moderkakan sitter högre upp än dom trodde igår och det är positivt, allt annat såg bra ut och bebis är frisk verkar det som. Blödningen vet dom fortfarande inte varför, ev hade moderkakan släppt lite i en kant.
När undersökningen var klar frågade jag om vi kunde få veta könet om hon nu kunde se det. Hon sa, jag har sett det men jag vill kolla en extra gång i olika vinklar bara. Jag tänkte att hon kanske inte skulle berätta det först eftersom det inte är medicinskt relevant liksom. Så kollade hon igen sen sa hon, det är en flicka, jag är 99% säker.
Vi blev båda glada och överraskade. Min man har trott kille eftersom jag har sagt att det säkert blir det eftersom vi hade sex en enda gång och såklart prickade in ägglossningsdagen! Jag blev gravid direkt efter ett missfall så jag hade aldrig någon mens emellan och jag var inte så sugen på massa sex den perioden, tänkte ta en paus på att försöka bli gravid då jag haft flera missfall. Så den enda gången vi hade sex så tänkte jag att det nog var lugnt men sen fick jag ont samma dag (ägglossningssmärta) och tog cb-test med fast glad gubbe. Så jag har tänkte att det skulle bli en pojke för att jag hört det är ökad chans vid äl-dagen, men sen under graviditetens gång har känslan att det är en tjej tagit över mer å mer, och när jag studerat dessa nub/skallteorier så började jag tro tjej ännu mer.. Och idag fick vi alltså veta att det är så. Ni gissade rätt! Nu ska vi överraska familjen med denna nyhet genom att smälla av en färgad rökgranat☺️💚
Mwiie jag vill inte verka tjatig eller så, jag bara undrar om du vågat titta på lappen än?😊
Ååh! Grattis till en tjej ???? förstår din oro. Tufft.. allting såg bra ut på mitt RUL men hade ändå hjärtklappning hela undersökning för man är så orolig och rädd. Man tittar på ansiktsuttrycket hela tiden och försöker tolka om det är nått konstigt.. men du får lita på att allt ser bra ut. Jobbigt bara att inte kunna få en riktig förklaring till blödningen. Men allt kommer nog bli bra. Kram!!💞
Jag öppnade lappen idag 😍😍 jag kände mig 90% säker på en kille. Så jag köpte killkäder och slog in i ett paket. Så idag när vi satt på balkongen i finvädret och lyssnade på gospel så skulle jag in och hämta kaffe till oss. Då kollade jag lappen ensam och där stod det "Grattis till en pojke". Jag gick direkt ut och gav paketet till min sambo som öppnade det och plockade ut mörkblåa bebiskläder och tittade på dem och sa "vadå..?" Så fråga jag "fattar du inte? " och log stort mot han.
"Är de en kille?" Frågar han. Så börjar jag gråta å så va vi så glada 😍😭 så fin stund. Det blev perfekt verkligen och min sambo är överlycklig som verkligen ville ha en pojke. Han hade inte en aning om att jag skulle överaska han såhär. Han fattade inte alls vad som va i paketet. Kommer minnas denna dag så starkt. Är glad att jag väntade med att öppna lappen tills denna stund. Kommer bli ett sånt minne får livet💙💙