Ställt till det rejält med jobbet
Hej!
Jag har horribel ångest över att jag ställt till det på jobbet. Jag är anställd som städare där höghöjdsstäd ingår. Innan jag fick jobbet fick jag frågan om jag var höjdrädd. Jag svara att jag tycker det är läskigt med höjder, men "man vänjer sig". Och det trodde jag på. Fullt och helt.
Jag har fått åka ut på ett höghöjds-uppdrag och det gick sisådär. I början gick det bra, men var tvungen att avsluta då nerverna höll på att ge vika.
Det här har fått mig att inse att jag troligtvis inte kommer klara av att arbeta med höghöjdstäd som jag trodde. Jag har suttit i medarbetar-samtal med chefen om detta och de har påpekat att det är ett problem. Nästa höghöjdsstäd är på en idrottshall som är ungefär 4 våningar högt. Jag håller på att få panik vid tanken.
Höghöjdsstöd sker ungefär ca 4 ggr per år. Utöver det är jag "vanlig" städare.
Jag vet inte vad jag ska göra. Jag ligger sömnlös om nätterna över det här. Jag har mer eller mindre konstant ångest. Jag har fått problem med ryggen de senaste veckorna, vilket säkert kan härledas till stressen kring höghöjdsstädet.
Jag vet att jag har trampat i klaveret och ställt till det genom att skriva på kontrakt för något som jag sedan märkt att jag inte kommer klara av.
Mitt psyke klarar inte detta.