• Lola92

    Orolig! Långvarig blödning vecka 7

    Hej! var på ett tidigt vul i vecka 5+3 där allt såg bra ut, såg dock inga hjärtljud. Fick en ny tid för nytt vul och då kommer jag vara i vecka 8. 


    Efter vul fick jag som beiga flytningar, tänkte då att det berodde på att dom varit där och grejat. Det höll i sig i 5 dagar, samma färg och mängd. Igår kom en ljusrosa liten blödning när jag torkade mig som sen övergick till att bli brun. Det bruna håller i sig än. Har haft mensvärk till och från sen jag plussade, dock ingenting idag. 


    vad tror ni, missfall på gång? :( 

  • Svar på tråden Orolig! Långvarig blödning vecka 7
  • Tooja

    Det är såklart omöjligt att veta, men för att lugna dig så är det väldigt vanligt med mindre blödningar under graviditet. Med min första hade jag ljusrosa/beiga flygningar under en vecka När jag var i vecka 8/9 typ, försvann av sig själv och hon föddes utan komplikationer i vecka 39+3, hälsosam och frisk. 

  • Lola92
    Tooja skrev 2023-02-21 22:36:29 följande:

    Det är såklart omöjligt att veta, men för att lugna dig så är det väldigt vanligt med mindre blödningar under graviditet. Med min första hade jag ljusrosa/beiga flygningar under en vecka När jag var i vecka 8/9 typ, försvann av sig själv och hon föddes utan komplikationer i vecka 39+3, hälsosam och frisk. 


    Jo jag vet, men svårt att inte spekulera. Kommer ju få svar på vul nästa vecka oxå. Har tre barn sedan innan och har aldrig blödigt en droppe, känns därför som att det är kört. 
  • Tooja

    Fattar det. Jag har inte haft några blödningar under mina två efterföljande graviditeter, så bara för att du inte har haft det tidigare så behöver det ju inte betyda något bara för att du får det nu. 

  • Lexa79

    Har också blött i en vecka, först lite och nu nu mer och mer men bara klart rätt blod inga klumpar, blöder typ lite mindre en än en binda om dagen. Var på UL i onsdags, då såg dom fostersäck och dom trodde dom såg hjärtslag då i vecka 6. Blir galen men är väll bara att vänta ? 

Svar på tråden Orolig! Långvarig blödning vecka 7