• Anonym (TS)

35 år, barn med tre olika, precis tagit slut med pappan till yngsta

Känner mig helt förstörd , bara gråter och vet inte hur jag ska orka för barnens skull .. känner mig så misslyckad .. vill inte vara ensamstående resten av livet men att träffa någon ny och börja om känns som det sista jag vill just nu .. fast jag vet att jag kanske borde för min och barnens (och ekonomins) skull.

Äldsta är tonåring, mellanbarnet går i lågstadiet och yngsta är bara 1. Jag försökte få det att hålla med yngsta barnets pappa och stod ut med mycket men till slut gick det inte. Och det tog inte slut på ett bra sätt, är väldigt arg och besviken på honom. . Han ville ha fler barn men ville vänta och visste inte om han vill det med mig ens så då kände jag att det är bättre att göra slut nu såklart.. för det är ännu värre om han lämnar mig sen om kanske 5 år när han har hittat den han vill ha sin ?riktiga? familj med. 

Vad gör jag? Hur ska jag orka? Är det för sent att träffa någon ny? Om den personen vill ha barn , ska jag ha barn med fyra olika? Tacksam för svar men jag vet redan att jag har gjort dåliga val så behöver inte höra det.. 

• Svar på tråden 35 år, barn med tre olika, precis tagit slut med pappan till yngsta
  • Anonym (blomman)

Du har precis gjort slut med ditt yngsta barns far och barnet är bara 1 år gammalt. Det är alldeles för hastigt att bli tillsammans med någon ny nu för ekonomins skull! Jag förstår att det blir tufft, men du behöver verkligen vara ensam ett tag och invänta dina barns mående efter alla uppbrott de har varit med om. 

Och nej, om du frågar mig tycker jag inte att du ska skaffa fler barn. Om man ska vara krass är risken för en ny skilsmässa i ditt liv väldigt hög (pga dina tidigare separationer, eftersom varje separation ökar risken för nya separationer) och då står du där med fyra barn (eller fler) och fyra olika pappor. Det är väl det enda som är sämre än tre barn med tre pappor. 

Fokusera på dig själv, din ekonomi och framförallt dina tre fina barn. 

• Anonym (Fader)
    Anonym (M) skrev 2023-02-22 02:22:24 följande:
    Hur hjälper det här TS?
    Det  kanske hjälper henne att få en självinsikt så att hon slutar hoppa från en karl till en annan och skaffa barn med varje. Det är få män som tycker att en sådan kvinna är lämpad för ett seriöst förhållande.

Men, det är kanske som du säger, att det kanske inte hjälper alls.
  • Anonym (R)

Jag tycker att du ska fokusera på de barn du har i stället för att skaffa fler. Och om du vill ha en ny partner tycker jag du ska satsa på någon som har barn och inte vill ha flera. 

• Anonym (TS)

Tack för svar!
    Ja för mig räcker det med de barn jag har.. det var mer att jag tänkte om jag skulle träffa nån som vill ha fler. Men det bästa är såklart att jag träffar nån som redan har barn och är klar med det. 

Förstår att många inte vill träffa nån som har barn med tre olika och det är fullt förståeligt. Helt omöjligt är det nog däremot inte, det finns flera som har hört av sig även när jag har varit upptagen.. det är mer att jag känner att jag inte vill nu egentligen men samtidigt vill jag inte vara ensamstående hela livet , var det länge innan jag träffade pappan till yngsta. 

Har barnen nästan på heltid .. det har inte alltid varit så med äldsta , vi hade ungefär halva tiden fram tills för några år sen men hennes pappa blev tyvärr sjuk och kunde knappt ha henne längre. Men båda äldre barnen brukar vara hos äldsta barnets farmor varannan helg ungefär. Och yngsta vet jag inte hur vi gör med.. 

• Anonym (M)
    Anonym (Fader) skrev 2023-02-22 10:31:41 följande:
    Det  kanske hjälper henne att få en självinsikt så att hon slutar hoppa från en karl till en annan och skaffa barn med varje. Det är få män som tycker att en sådan kvinna är lämpad för ett seriöst förhållande.

Men, det är kanske som du säger, att det kanske inte hjälper alls.
    Men om du eller andra män inte kan tänka sig en kvinna med 3 barn med 3 olika så vad spelar det för roll vad hon gör nu tänker du? Det är ju redan som det är så det hjälper väl ingenting att berätta att hon är ointressant?
  • Anonym (Fader)
    Anonym (M) skrev 2023-02-22 14:38:34 följande:
    Men om du eller andra män inte kan tänka sig en kvinna med 3 barn med 3 olika så vad spelar det för roll vad hon gör nu tänker du? Det är ju redan som det är så det hjälper väl ingenting att berätta att hon är ointressant?
    Ja, men hon funderar ju redan på att skaffa ännu en man, och kanske ha ännu fler barn, och det verkar inte som att hon verkligen tänkt igenom det. Så, hon är på väg att göra samma val som hon gjorde tidigare. Hon borde tänka igenom saken och inte bara producera barn hur som helst men olika män. Jag menar också att risken är stor nu att hon drar till sig bara oseriösa män som är inte ute efter långsiktiga förhållanden. Om hon förstår det, kan du vara uppmärksam på alla oseriösa inviter. Varför är det så svårt för dig att förstå?
  • Anonym (reson)
    Anonym (TS) skrev 2023-02-22 00:36:52 följande:
    35 år, barn med tre olika, precis tagit slut med pappan till yngsta

Känner mig helt förstörd , bara gråter och vet inte hur jag ska orka för barnens skull .. känner mig så misslyckad .. vill inte vara ensamstående resten av livet men att träffa någon ny och börja om känns som det sista jag vill just nu .. fast jag vet att jag kanske borde för min och barnens (och ekonomins) skull.

Äldsta är tonåring, mellanbarnet går i lågstadiet och yngsta är bara 1. Jag försökte få det att hålla med yngsta barnets pappa och stod ut med mycket men till slut gick det inte. Och det tog inte slut på ett bra sätt, är väldigt arg och besviken på honom. . Han ville ha fler barn men ville vänta och visste inte om han vill det med mig ens så då kände jag att det är bättre att göra slut nu såklart.. för det är ännu värre om han lämnar mig sen om kanske 5 år när han har hittat den han vill ha sin ?riktiga? familj med. 

Vad gör jag? Hur ska jag orka? Är det för sent att träffa någon ny? Om den personen vill ha barn , ska jag ha barn med fyra olika? Tacksam för svar men jag vet redan att jag har gjort dåliga val så behöver inte höra det.. 

Jag tycker att du resonerar väldigt konstigt, kanske därför dina relationer inte håller.

Du tycker att du borde gå i i ytterligare en ny relation för barnens och ekonomins skull?!? Du vill alltså skaffa försörjning i form av en ny relation, istället för att vara vuxen själv att ta hand om det liv och de barn du har skaffat dig.

Sen har du alltså en ettåring där det nu tagit slut med pappan. Och det på grund av att han ville ha fler barn, men ville vänta, och var osäker på er. Då dumpar du honom...

Vad du ska göra? Ja, som alla andra så måste du försörja dig och ta hand om dina barn. 

Om det är försent att träffa någon ny? Det borde ju vara det sista du funderar på...

Om den personen vill ha barn? Vill du ha flera barn? I så fall så blir det med 4 pappor, men du kan också välja att inte få fler barn. 

HUR kan man vara så hjälplös i sin egen tillvaro och ha så svårt med vardagliga saker och ändå skaffa en massa ungar? 
  • Anonym (blomman)
    Anonym (TS) skrev 2023-02-22 14:20:00 följande:

Tack för svar!
    Ja för mig räcker det med de barn jag har.. det var mer att jag tänkte om jag skulle träffa nån som vill ha fler. Men det bästa är såklart att jag träffar nån som redan har barn och är klar med det. 

Förstår att många inte vill träffa nån som har barn med tre olika och det är fullt förståeligt. Helt omöjligt är det nog däremot inte, det finns flera som har hört av sig även när jag har varit upptagen.. det är mer att jag känner att jag inte vill nu egentligen men samtidigt vill jag inte vara ensamstående hela livet , var det länge innan jag träffade pappan till yngsta. 

Har barnen nästan på heltid .. det har inte alltid varit så med äldsta , vi hade ungefär halva tiden fram tills för några år sen men hennes pappa blev tyvärr sjuk och kunde knappt ha henne längre. Men båda äldre barnen brukar vara hos äldsta barnets farmor varannan helg ungefär. Och yngsta vet jag inte hur vi gör med.. 

Men tycker du inte själv att det låter desperat att prata om att träffa någon ny efter tre seriösa förhållanden som alla har spruckit, och därtill nämna din ekonomi som skäl för detta? Ditt lilla barn är bara ett år och du har nyss brutit upp. 

Självklart kan du träffa någon ny så småningom. Men varför är det så bråttom? Tänk på dig själv och dina barn istället för att fundera på en ny man. 

Du verkar inte ha svårt att träffa män, men du kanske ska jobba på den andra änden av en relation, att få den att hålla en längre tid. 
  • Anonym (LaX)

Om man inte kan vara ensam, oavsett om det är pga ekonomiska skäl eller för att man inte klarar sig själv eller kan må väl ensam är man absolut INTE redo för en partner.

Ta tag i ditt liv. Du ska vara själv så att du får ditt liv på rätt köl själv. Dina män har gjort ditt liv sämre. Gör ditt liv bra nu när du är ensam. Du har en lång bit kvar innan du ens kan tänka på en partner. Ta hand om dig, ditt liv och dina barn nu. Get a grip!

• Anonym (M)
    Anonym (Fader) skrev 2023-02-22 14:56:21 följande:
    Ja, men hon funderar ju redan på att skaffa ännu en man, och kanske ha ännu fler barn, och det verkar inte som att hon verkligen tänkt igenom det. Så, hon är på väg att göra samma val som hon gjorde tidigare. Hon borde tänka igenom saken och inte bara producera barn hur som helst men olika män. Jag menar också att risken är stor nu att hon drar till sig bara oseriösa män som är inte ute efter långsiktiga förhållanden. Om hon förstår det, kan du vara uppmärksam på alla oseriösa inviter. Varför är det så svårt för dig att förstå?
    Eftersom du inte nämnde den förklaringen? Menar du att TS kommer inte få någon seriös man (eller vad har det för budskap att just du inte skulle välja henne, menar du) nu då kanske hon ska lägga ner helt detta med män? Då kanske du skulle vara tydlig med det från början då för det rådet kan man inte utläsa ifrån din första kommentar.
  • Anonym (....)

Jag förstår att du är ledsen och har lite panik över framtiden. Det har jag respekt för, men lösningen är nog inte att kasta sig in i en ny relation.

Det kommer vara tufft ett tag, det är nog tyvärr den krassa sanningen. Därefter blir det bättre, jobba med dig själv. Finn en acceptans i att vara glad och trygg i att vara själv. Det är inte samma sak som att man inte önskar ha någon att dela livet med. Det kan låta hopplöst nu, men jag har själv gjort den resan och om du inte mår bra själv är det svårt att skapa en sund relation med en ny partner.

När det gäller barnbiten så får du komma fram till det själv, under din egen tid. Vill du ha fler barn? Kan du tänka dig det? Eller känner du att du inte vill. Är svaret nej, så är det ju något man får ta och ha med sig när man sedan börjar dejta. Men helt ärligt skulle jag nog fundera över att pausa det i 6-12 månader iallafall och jobba på ditt eget välmående. Först när du är på en bra plats känslomässigt kommer du kunna sätta rätt gränser för dig själv och hitta en partner med de egenskaper du behöver.

Det är iallafall min åsikt :)

Oavsett hur du väljer att göra, så önskar jag dig lycka till!

• Anonym (Ett)

Ett tips är att använda kondom vid sex 

Svar på tråden 35 år, barn med tre olika, precis tagit slut med pappan till yngsta