• Anonym (Fyy)

Känner mig fulare när jag mår psykiskt dåligt

Är det normalt att känna sig fulare när man mår psykiskt dåligt? Jag mår just nu otroligt psykiskt dåligt och känner mig fulare. Det känns som att jag blev ful över en natt typ.
    Mitt ex har brytit ner mig psykiskt och det var destruktivt. Jag var singel i något år och träffade sedan en annan. Han ghostade efter en lång tid och även det fick mig att återigen må otroligt dåligt. Han är väldigt snygg så jag vet att han kan välja och vraka. Jag börjar tro att han valde en snyggare helt enkelt.
    Jag har alltid fått höra att jag är naturligt vacker men nu börjar jag tro att jag blivit ful.

• Svar på tråden Känner mig fulare när jag mår psykiskt dåligt
  • Anonym (skönheten och odjuret)

Ja, det hänger ofta ihop. För några år sen så var jag kär i en yngre tjej på jobbet. Jag hade bra självförtroende då, och var i bra form. Jag kände mig attraktiv. Jag stötte på henne. Jag har bara träffat en tjej sen dess och då var jag arbetslös och hade inte längre lika bra självförtroende, hade gått upp några kilo också. Den tjejen är också mycket yngre och jag var attraherad men vågade inte försöka nåt. Hon sa 2 år senare att hon velat, men att jag skulle ha tagit första steget. 
    Jag mår dåligt psykiskt nu och känner mig inte alls attraktiv. 

Jag skrev om den första tjejen jag stötte på här, och många svarade att män överskattar sin attraktionskraft, och att allt handlar om utseendet. Unga tjejer vill ha jämnåriga vältränade hunks.

• Anonym (Karin)

Nej, du har inte blivit ful, men den destruktiva relationen har påverkat ditt mående. Om den du var med lämnade för att du hade ett sämre utseende var det inte kärlek mellan er. Det är inte alltid kärlek som gör att människor är tillsammans, men om kärlek är viktigt för dig, se till att du mår bra tillsammans med den du är med. Om ni ofta mår dåligt tillsammans men har en stark attraktion så kommer det som känns som kärlek vara en ständig berg-och-dalbana. 

• Anonym

Det gör alla. Det är så det funkar.

Svar på tråden Känner mig fulare när jag mår psykiskt dåligt