• Anonym (Äldre men lycklig)

    Kvinnan 50 år, han 33 år, vad tänker ni?

    Om ni får reda på att ett par har 17 års åldersskillnad vad tänker ni?
    Att det dessutom endast är 3 år mellan killen och kvinnans dotter, gör det saken mer illa? 


    Vi har haft turen att blivit accepterade av alla i vår närhet, ingen har reagerat på det.
    folk ser hur lyckliga vi är och hur mycket vi älskar varandra som tur är.

    men när jag ser andras inlägg om andra par som har åldersskillnad så undrar jag om det är så att andra som sett oss tänker negativa tankar.

    Så hur tänker ni på det hela?

  • Svar på tråden Kvinnan 50 år, han 33 år, vad tänker ni?
  • Anonym (Äldre men lycklig)
    Anonym skrev 2023-02-22 18:13:24 följande:

    Han kommer dra när det dyker upp en bra fertil kvinna som kan föda ungar.
    Att föröka sig är ett djupt mänskligt behov som trumfar allt.


    Haha då hade han dragit för länge sedan, men du får tro det helt okej för mig 😊 och vet du vad, skulle han ångra sig i barn frågan så skulle jag lämna honom med glädje ❤️ Hade varit glad över de år vi fått men önskar absolut att han ska få uppleva lyckan att få bli pappa 😊
  • Anonym (Äldre men lycklig)
    Anonym (Moln) skrev 2023-02-22 18:31:00 följande:
    Hur träffades ni? Vem tog första steget?
    Vi träffades första gången när en gemensam vän fyllde 40 år, jag försökte para ihop honom med en anan yngre kvinna som var intresserad av honom då. Jag tyckte han var snygg och trevlig men tyckte han var för ung.

    sen träffades vi på två andra fester, jag märkte att han alltid sökte upp mig och ville prata.

    fjärde festen så skulle jag åka ner på stan på en krog, han ville följa med och det var ju okej.
    I taxin ner förklarad han att han hade fallit för mig och ville lära känna mig mer.
    jag skrattade och sa ?lilla pojken du är för ung?.
    han bad om en dejt och jag tänkte okej det kan jag ge honom?efter den dejten fanns det ingen tvekan, han är en gammal själv i en ung kropp och vi hör ihop 😊❤️
  • Anonym (Moln)
    Anonym (Äldre men lycklig) skrev 2023-02-22 18:40:44 följande:
    Vi träffades första gången när en gemensam vän fyllde 40 år, jag försökte para ihop honom med en anan yngre kvinna som var intresserad av honom då. Jag tyckte han var snygg och trevlig men tyckte han var för ung.

    sen träffades vi på två andra fester, jag märkte att han alltid sökte upp mig och ville prata.

    fjärde festen så skulle jag åka ner på stan på en krog, han ville följa med och det var ju okej.
    I taxin ner förklarad han att han hade fallit för mig och ville lära känna mig mer.
    jag skrattade och sa ?lilla pojken du är för ung?.
    han bad om en dejt och jag tänkte okej det kan jag ge honom?efter den dejten fanns det ingen tvekan, han är en gammal själv i en ung kropp och vi hör ihop 😊❤️
    Min syster är en av de som vet allt, hon sa att tjejen jag var kär i inte var intresserad. Hon hade aldrig träffat tjejen eller pratat med henne. Tjejer i den åldern vill ha jämnåriga. Hon var ihop med en 20 år äldre man.
    Hon ville leka matchmaker ett par ggr. Hon hade kompisar som hon tyckte passade för mig. Det tyckte inte jag.

    Jag var förälskad i en 12 år äldre arbetskamrat, hon var 44, jag 32. Vi hade en kort flirt hemma hos henne en kväll, blev nästan sex. Hon förstod inte vad jag såg hos henne, tyckte jag var för ung. Hon ville fortsätta ses sa hon. Men ändrade sig senare. Hon berättade om en man hon låg med ibland. Hon drogs till svin, sa hon.
  • Anonym (Äldre men lycklig)
    Anonym (Moln) skrev 2023-02-22 18:46:08 följande:
    Min syster är en av de som vet allt, hon sa att tjejen jag var kär i inte var intresserad. Hon hade aldrig träffat tjejen eller pratat med henne. Tjejer i den åldern vill ha jämnåriga. Hon var ihop med en 20 år äldre man.
    Hon ville leka matchmaker ett par ggr. Hon hade kompisar som hon tyckte passade för mig. Det tyckte inte jag.

    Jag var förälskad i en 12 år äldre arbetskamrat, hon var 44, jag 32. Vi hade en kort flirt hemma hos henne en kväll, blev nästan sex. Hon förstod inte vad jag såg hos henne, tyckte jag var för ung. Hon ville fortsätta ses sa hon. Men ändrade sig senare. Hon berättade om en man hon låg med ibland. Hon drogs till svin, sa hon.
    Oj du verkar må väldigt dåligt av det som hände ❤️ Har du tänkt på att söka hjälp hos sjukvården för att komma över det som har hänt dig?
    att du hänger här och startar en massa trådar om ämnet känns bara så tragiskt 😓

    du bör inte lägga så mycket ilska på din syster och det som hänt, det skadar bara dig och ingen annan ❤️
  • Anonym (Moln)
    Anonym (Äldre men lycklig) skrev 2023-02-22 19:03:55 följande:
    Oj du verkar må väldigt dåligt av det som hände ❤️ Har du tänkt på att söka hjälp hos sjukvården för att komma över det som har hänt dig?
    att du hänger här och startar en massa trådar om ämnet känns bara så tragiskt 😓

    du bör inte lägga så mycket ilska på din syster och det som hänt, det skadar bara dig och ingen annan ❤️
    Nej, jag är van att må såhär. Det går i perioder, jag kommer må bättre igen. Jag har gjort för många trådar igen, men ska ge mig.

    Ja, jag är arg på många kvinnor som anser sig kunna säga vadsomhelst. Men det positiva är att om jag skulle träffa en kvinna så ältar jag inte sånt med henne. Då försöker jag lära känna henne, och är mer positiv.
  • Anonym (Bry er inte om andra.)
    Anonym (Moln) skrev 2023-02-22 18:35:42 följande:
    Nej, jag har inte fel. När jag blev kär i en yngre tjej så upptäckte jag en helt ny värld. Trodde inte att kvinnor dömer och hycklar så mycket.
    Läste du svaret i söndags när fakta ifrån studier om åldersskillnad lades fram till dig eller hoppade du över det när det inte passade dig?

    Nej det har alltid varit mer accepterat när mannen varit äldre i alla år, kvinnor som varit äldre har hånats. 

    Sluta skriva att kvinnor dömer, de flesta dömer inte men dom som gör det är även män fast du inte har upplevt det.

    Men du säger att folk har hoppat på dig, förstår inte hur folk du känner kunde ha så mycket åsikter när du faktiskt bara bjöd ut en kollega som sa nej. Hur många kvinnor berättade du det för egentligen? Inget hände ju? 

    Varför berättade du ens för en massa kvinnor att du bjudit ut en kollega som nobbat dig? vilka var alla dessa kvinnor som dömde dig, fattar inte att du ens umgås med så många kvinnor och att du berättade för dom och så många dömde dig? Hur många berättade det du för och hur många var det egentligen som dömde dig förutom din syster och mamma då`?
    Var det verkligen så många kvinnor som gjorde det?
    Vad är det för kvinnor du umgås med som dömer dig så.
    har faktiskt aldrig hört någon man som så många gånger har blivit dömd av så många kvinnor som du.
    Vilka är dessa alla kvinnor du känner som säger så till dig?
    Varför umgås du med dom om dom dömer dig?
    För du menar väl inte okända personer på nätet? dom vet ju inte ens vem du är!
  • Anonym (Moln)
    Anonym (Bry er inte om andra.) skrev 2023-02-22 19:07:57 följande:
    Läste du svaret i söndags när fakta ifrån studier om åldersskillnad lades fram till dig eller hoppade du över det när det inte passade dig?

    Nej det har alltid varit mer accepterat när mannen varit äldre i alla år, kvinnor som varit äldre har hånats. 

    Sluta skriva att kvinnor dömer, de flesta dömer inte men dom som gör det är även män fast du inte har upplevt det.

    Men du säger att folk har hoppat på dig, förstår inte hur folk du känner kunde ha så mycket åsikter när du faktiskt bara bjöd ut en kollega som sa nej. Hur många kvinnor berättade du det för egentligen? Inget hände ju? 

    Varför berättade du ens för en massa kvinnor att du bjudit ut en kollega som nobbat dig? vilka var alla dessa kvinnor som dömde dig, fattar inte att du ens umgås med så många kvinnor och att du berättade för dom och så många dömde dig? Hur många berättade det du för och hur många var det egentligen som dömde dig förutom din syster och mamma då`?
    Var det verkligen så många kvinnor som gjorde det?
    Vad är det för kvinnor du umgås med som dömer dig så.
    har faktiskt aldrig hört någon man som så många gånger har blivit dömd av så många kvinnor som du.
    Vilka är dessa alla kvinnor du känner som säger så till dig?
    Varför umgås du med dom om dom dömer dig?
    För du menar väl inte okända personer på nätet? dom vet ju inte ens vem du är!
    Jag läste nog inte den studien. Men har läst massor av annat om sånt här, i flera år nu. Det var mamma och syrran jag pratade med detta om, sen så har jag läst mycket här på forumet och andra forum. Och då får man en klar bild över att kvinnor dömer mer om en man är attraherad av en ung tjej, jämfört med när kvinnor själva attraheras av unga män.
  • Anonym (Bry er inte om andra.)
    Anonym (Moln) skrev 2023-02-22 19:12:26 följande:
    Jag läste nog inte den studien. Men har läst massor av annat om sånt här, i flera år nu. Det var mamma och syrran jag pratade med detta om, sen så har jag läst mycket här på forumet och andra forum. Och då får man en klar bild över att kvinnor dömer mer om en man är attraherad av en ung tjej, jämfört med när kvinnor själva attraheras av unga män.
    Du upprepar det, synd att du inte läser svar som folk anstränger sig för att svara dig med i dina egna trådar.
    Men du inser väl ändå att det är mångdubbelt fler par där mannen är betydligt äldre än kvinnan än par där kvinnan är betydligt äldre än mannen?
    Du vet att det är mycket vanligare eller hur?

    Så egentligen blev du inte dömd av så många kvinnor som du känner, det var alltså 2 st kvinnor din mamma och din syrra.
    Ingen annan kvinna du känner och umgås med gjorde alltså inte det?

    Du menar att anonyma personer på nätet som inte ens vet vem du är dömer dig?
    Då är det ju inte personligt mot dig, ingen här t ex vet ju vem du är.
    Varför fortsätter du då om folk dömer dig på nätet?
     varför fortsätter du skriva om samma sak om du blir påhoppad? 
    gillar du när du blir påhoppad och njuter av att bli dömd eller vad?
    Något masochistiskt måste det ju vara när du skriver om det hela tiden och sen säger att du blir dömd, andra skulle ju sluta skriva om okända personer hoppade på dom.

    Varför bryr du dig om vad anonyma personer på nätet som inte vet vem du är tycker? för det gör du ju när du skriver samma fråga varje vecka fast det som hände med din kollega dvs hon sa nej när du bjöd ut henne hände för länge sedan. 
    Vad spelar det för roll om folk svarade i en tråd att dom trodde att 24 åringen kanske sa nej för att du var så mycket äldre? 
    Det är ju inte så att någon säger det till dig i verkligenheten, du ville ju att folk skulle ha en åsikt om det när du tog upp det.

    Din mamma och syrra trodde inte att kollegan var intresserad, det kanske berodde på hur du berättade om hur ni haft kontakt, hon var en trevlig tjej som var artig mot sina kollegor, av det du berättade kanske det  inte fanns något som pekade på att hon var intresserad, men vad gör det vad dom sa?
    Hade din kollega varit intresserad hade hon jag tackat ja. Spelar ju ingen som helst roll vad din mamma och syrra tyckte.
    Varför släpper du inte vad dom sa den gången för fler år sedan. Även om dom hade åsikter var det ju inte dom som gjorde att kollegan sa nej.
    Dom har ju ingen del i att det inte blev något.
    Varför ältar du vad din mamma och syrra hade och har för åsikter hela tiden?
    Varför klarar  du inte att släppa det dom tycker?
  • Anonym (D)

    Hur ska ni skaffa barn?Hur gör du när han lämnar dig för en yngre kvinna?

  • Anonym (Äldre men lycklig)
    Anonym (D) skrev 2023-02-22 20:38:06 följande:

    Hur ska ni skaffa barn?Hur gör du när han lämnar dig för en yngre kvinna?


    Han vill inte ha barn, han älskar min barn och pratar ofta om när de ska göra honom till far/morförälder.
    han har sagt sen han bra liten ty han inte kommer bli en pappa utan en farbror eller far/morförälder 😂 Han älskar barn men vill inte uppfostra egna 😊
  • Anonym (Äldre men lycklig)
    Anonym (D) skrev 2023-02-22 20:38:06 följande:

    Hur ska ni skaffa barn?Hur gör du när han lämnar dig för en yngre kvinna?


    Den om han lämnar mig för en yngre k så blir jag glad över den tid vi har haft och önskar honom allt gott ❤️
  • Anonym (X)

    Hur många ggr kommer han och dottern fundera kring varandra!?

  • Anonym (Been there...)

    Jag som man var i den situationen för ett gäng år sedan ...
    Hon 49 och jag ca 35 = 15 års skillnad typ.
    Vi hade ett halvår drygt med många känslor, skiljde 50 mil. Hon gift och jag singel.
    Vi var väldigt bra för varandra just där och då. Verkligen!
    Båda mådde bra av det men sedan rann det ut i sanden. Ångrar verkligen ingenting och vi har lite kontakt än idag. Jag 56 och hon 71..... 

  • Anonym (Äldre men lycklig)
    Anonym (X) skrev 2023-02-23 20:01:33 följande:

    Hur många ggr kommer han och dottern fundera kring varandra!?


    Det här var nog ibland det äckligaste jag läst faktiskt 😂
    Nu vet jag att de verkligen inte skulle dras till varandra även om jag inte fanns med i bilden, de är inte varandras smak över huvudtaget så nä inget jag ens behöver tänka på 😄

    Sen är han inget äckel så jag har mer tilltro på honom än så 😊
  • Anonym (Äldre men lycklig)
    Anonym (Been there...) skrev 2023-02-23 20:18:24 följande:

    Jag som man var i den situationen för ett gäng år sedan ...
    Hon 49 och jag ca 35 = 15 års skillnad typ.
    Vi hade ett halvår drygt med många känslor, skiljde 50 mil. Hon gift och jag singel.
    Vi var väldigt bra för varandra just där och då. Verkligen!
    Båda mådde bra av det men sedan rann det ut i sanden. Ångrar verkligen ingenting och vi har lite kontakt än idag. Jag 56 och hon 71..... 


    Vi har varit ett par i 4 år nu så jag känner mig trygg i det vi har, men jag tänker att om saker och ting ändrar sig så kommer jag vara glad för den fina tid vi fått och önskar honom allt gott 😊
    jag vet att oavsett så kommer vi vara vänner efter om det skulle mot förmodan bli så.

    vad fint att det var en fin upplevelse för dig och att ni har kontakt än ❤️
  • Freddie K

    Jag förstår inte denna besatthet av åldersskillnad. Det är inte provokativt längre om den ene är yngre eller äldre än den andre. Är ni lyckliga så får ni vara det. Varför ens tänka på att det är si eller så många år emellan er?


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Freddie K

    Man skulle lika gärna kunna säga: Jag är 39, min hund är 12- Nu har jag inge hund, men ändå.


    Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
Svar på tråden Kvinnan 50 år, han 33 år, vad tänker ni?