• Anonym (Hjälp)

Min man runkar och kollar porr i smyg

Hej

Jag vet inte riktigt var jag ska börja men allt är upp och ner nu. Iallafall, vi är en familj med nästan vuxna barn. Jag och min man är 50 plus. Jag tycker vi har ett bra liv, jag skaffade två hundar under corona och dom tar ganska mycket tid.

Sedan det här med sex, nja där är det lite konstigt. Jag har väl egentligen aldrig varit så intresserad men ändå har vi haft sex kanske 1 gång i månaden.

Men på mitt initiativ slutade vi ha sex för ungefär 3 år sedan, då det blev en incident. Mannen jobbade hemma under corona och av en händelse upptäckte en av döttrarna att han satt och kollade porr och runkade framför datorn!! Vi lyckades komma åt hans jobbdator en gång då han inte hade loggat ut och kunde se att han varit inne på porrsajter och även skrivit till tjejer. Det blev riktigt pinsamt när vi konfronterade honom med detta, och han lovade att han skulle gå i terapi för sitt sexberoende.

Iallafall, nu har det gått 3 år sedan detta.....och allt är bra mellan oss, men vi har ju aldrig sex? Mannen har köpt blommor, och ställt upp något helt otroligt i familjen/hushållsarbetet så där är inget fel alls. Dock har han inte försökt något sexuellt? Han masserade mig någon gång förra året, och försökte lite tafatt börja kyssa mig men jag avbröt honom och sa att jag var trött.

Inser att det här kanske inte är riktigt hållbart, men hur ska jag göra? Borde jag göra slut? Jag älskar honom men har ingen sexuell lust till honom.
  • Svar på tråden Min man runkar och kollar porr i smyg
  • Anonym (O)
    Anonym (Hjälp) skrev 2023-02-24 12:50:34 följande:

Har ibland tänkt att jag ska försöka ta initiativ, men det låser sig för mig. Tänker bara på hur han satt där vid datorn och runkar till porrfilm  // Rynkar på näsan. Hur kan man göra så? Porr tycker jag inte är okej, det blev en låsnin g för mig där

Skyll dig själv att han tittar på porr. Klart han gör det när du ej vill ha sex. 
  • Anonym (Hin håle)

Vad du bör göra? 
    Enkelt, be om ursäkt för ditt usla beteende och självklart be om ursäkt till dina barn för att du dragit in dem i ditt usla beteende. 

• Anonym (69"-man)
    Anonym (Hjälp) skrev 2023-02-24 12:12:27 följande:
    Min man runkar och kollar porr i smyg
    Hej

Jag vet inte riktigt var jag ska börja men allt är upp och ner nu. Iallafall, vi är en familj med nästan vuxna barn. Jag och min man är 50 plus. Jag tycker vi har ett bra liv, jag skaffade två hundar under corona och dom tar ganska mycket tid.

Sedan det här med sex, nja där är det lite konstigt. Jag har väl egentligen aldrig varit så intresserad men ändå har vi haft sex kanske 1 gång i månaden.

Men på mitt initiativ slutade vi ha sex för ungefär 3 år sedan, då det blev en incident. Mannen jobbade hemma under corona och av en händelse upptäckte en av döttrarna att han satt och kollade porr och runkade framför datorn!! Vi lyckades komma åt hans jobbdator en gång då han inte hade loggat ut och kunde se att han varit inne på porrsajter och även skrivit till tjejer. Det blev riktigt pinsamt när vi konfronterade honom med detta, och han lovade att han skulle gå i terapi för sitt sexberoende.

Iallafall, nu har det gått 3 år sedan detta.....och allt är bra mellan oss, men vi har ju aldrig sex? Mannen har köpt blommor, och ställt upp något helt otroligt i familjen/hushållsarbetet så där är inget fel alls. Dock har han inte försökt något sexuellt? Han masserade mig någon gång förra året, och försökte lite tafatt börja kyssa mig men jag avbröt honom och sa att jag var trött.

Inser att det här kanske inte är riktigt hållbart, men hur ska jag göra? Borde jag göra slut? Jag älskar honom men har ingen sexuell lust till honom.
    Visst var det fel av din man att skriva med andra i smyg, han borde ha lämnat dig tidigare eller tagit upp att hans behov inte tillgodoses i relationen. Då hade ni tillsammans kunnat ta er vidare tillsammans eller var för sig.
    Men som det här har utvecklats så bär du precis lika stor skull I er situation. Möjligen kan patterapi ta er tillbaka till en hälsosam religion. Men som du beskriver situationen så låter det som att han skulle bli befriand om ni bröt upp. 
  • Anonym (X)

Vad som kom först, hönan eller ägget är kanske inte så viktigt. Det kunde vart värre. Han kunde ha vänstrar med en annan person. Vad begär du? Kräver du att han de facto ska bli munk? Först då kan sex komma på fråga, eller? Det ligger på båda att ta ansvar. Bra att börja kravlöst.

• MammaTillFyraHoppasJag

Oj oj inte bra att du/ni har låtit det gå så här långt, att ni inte varit intima på tre år. Mitt bästa råd är att du genast kontaktar en parterapeut som kan hjälpa er med att:
    1. Börja kommunicera era behov och inre tankar bättre
    2. Bearbeta hans svek och ev. sexmissbruk
    3. Hitta tillbaks till varandra, både känslomässigt och sexuellt

Lycka till! 💕

• Anonym (Skild och Gift)

TS varför i helvete drog du med ditt barn in i det här???? Jag fattar liksom inte...

Okej, att han skriver till andra tjejer är otrohet. Kanske inte högt på skalan, men en gräns var korsad. 

Men att han kollar på porr är helt naturligt och du har dig själv att skylla att han måste smyga om det! Tror fan karln fan onanerar. Och vet du vad, vi män är väldigt visuella av oss?? Skolkade du under biologi lektionen i 8:an eller?

Jag och min fru kollar också på porr, ensamma eller ihop, fast vi har lite olika smak. Hon gillar 3 kant med extra tjej och jag gillar Hotwife porr. Perfekt att blanda in lite fantasi och helt oskyldigt. 

Du behöver nog ransaka dig själv för du låter ju helt asexuell. Onanerar du aldrig? Vilket trist liv du har måste ha då!!!! Tror aldrig jag haft en partner som INTE onanerade. 

• Anonym (Lovisa)

ja detta måste vara en trolltråd.

Du gillar inte sex och bestämt enväldigt att ni ska sluta med det. Nu vill du dessutom bestämma att han ska sluta onanera och du drar in er dotter i hans mänskliga sexuella behov och får honom att framstå som konstig.

Jag tycker snarar du behöver prata med någon. Eller varför börjar inte du kolla porr och jobba på din lust? Finns snäll porr att tillgå.

Var glad att han stannat. Jag hade dragit betydligt snabbare. Hade aldrig accepterat ett passionslöst liv dår jag inte får känna mig attraktiv och sexig.

• Anonym (Kajsa)

Vänta nu. Att han kollar på porr och tillfredsställer sig är inte problemet här.

Problemet är att han skrivit till andra kvinnor. DET är otrohet. Dvs visa andra sexuellt intresse. Hur och varför har han gjort det? Har han svarat på det?

• Anonym (Fröken Zoom)

Jag förstår helt och fullt att han löser det själv om du visar noll intresse, det måste ju vara väldigt sårande för honom?

Han väntar på att du ska vakna till liv och bry dig om ert sexliv, och så mycket skit som män får för att de tjatar så låter han klokt nog bli det.

Jag tycker verkligen att han borde lämna dig nu, om han själv vill ha ett sexliv.

Är du beredd på det om det händer?

• Anonym

Om han har onanerar så att  en av döttrarna ser det så är det j-ligt illa.
    Han behöver professionell hjälp

• Anonym (12we)
    Anonym skrev 2023-02-24 19:27:54 följande:

Dottern märkte det "av en händelse". Det skulle till exempel kunna betyda att mannen trodde han var ensam hemma, och att dottern öppnade dörren till hemmakontoret. Eller så var han ensam hemma men dottern kom hem utan att han hörde det. Vad för professionell hjälp behöver han i dessa scenarion?
  • Anonym
    Anonym skrev 2023-02-24 19:27:54 följande:

Plus att ts har med sig dottern när hon kollar datorn och har med henne när hon konfronterar mannen angående porr och onani. OMG vilken dysfunktionell familj. 
  • Anonym (Kändistrollet)
    Anonym (Lovisa) skrev 2023-02-24 18:45:30 följande:

ja detta måste vara en trolltråd.

Du gillar inte sex och bestämt enväldigt att ni ska sluta med det. Nu vill du dessutom bestämma att han ska sluta onanera och du drar in er dotter i hans mänskliga sexuella behov och får honom att framstå som konstig.

Jag tycker snarar du behöver prata med någon. Eller varför börjar inte du kolla porr och jobba på din lust? Finns snäll porr att tillgå.

Var glad att han stannat. Jag hade dragit betydligt snabbare. Hade aldrig accepterat ett passionslöst liv dår jag inte får känna mig attraktiv och sexig.

FL:s kändaste "min sambo/man runkar/tittat på porr istället för att ha sex med mig"- troll. Nu innehåller det dessutom en dotter som hittat sin runkande pappa. Det blir bara värre och värre. 
    Ibland har de flera barn, ibland inga. Sex är enbart penetration och orgasm är en myt, alla vet att alla kvinnor fejkar orgasm eftersom slidan saknar känsel osv. Efter två år här känner man igen inläggen. 
  • Anonym (Man90år)

känns som en trams tråd , popcorn 
    utan sex inget riktig kärleks förhållande 
    ni har ett vän förhållande 
    låt han runka å titta på porr hur mycket han vill 
    vad är problemet? 

flytta Isär eller sluta gnäll 

• Anonym (Kändistrollet)

Har ibland tänkt att jag ska försöka ta initiativ, men det låser sig för mig. Tänker bara på hur han satt där vid datorn och runkar till porrfilm  // Rynkar på näsan. Hur kan man göra så? Porr tycker jag inte är okej, det blev en låsnin g för mig där

Hur går det för dig? Fick du inte den respons du trodde? Den här trådstarten mottogs nog inte riktigt som förväntat. De andra är bättre och många försöker hjälpa dig med din uppdiktade, okänsliga man/sambo/pv. 
    50+ kan du skippa nästa gång. Du skriver för barnsligt.

Och....nä du har aldrig skrivit förr och denna tråd är seriös.
  • Anonym (HH)

Sexberoende för att man onanerar???

• Anonym (Kloffe)

Gött att ta sig en liten runk

• Anonym (Ks)
    Anonym (Kändistrollet) skrev 2023-02-24 21:30:55 följande:
    FL:s kändaste "min sambo/man runkar/tittat på porr istället för att ha sex med mig"- troll. Nu innehåller det dessutom en dotter som hittat sin runkande pappa. Det blir bara värre och värre. 
    Ibland har de flera barn, ibland inga. Sex är enbart penetration och orgasm är en myt, alla vet att alla kvinnor fejkar orgasm eftersom slidan saknar känsel osv. Efter två år här känner man igen inläggen. 
    Tack! Kan du förklara vad den här människan får ut av alla trådar? Jag fattar bara inte
  • Anonym (Mike)

Har ibland tänkt att jag ska försöka ta initiativ, men det låser sig för mig. Tänker bara på hur han satt där vid datorn och runkar till porrfilm Rynkar på näsan. Hur kan man göra så? Porr tycker jag inte är okej, det blev en låsnin g för mig där

Att kolla på porr är något som 70% av Sveriges män gör enligt undersökningar. Prova gå till en sexolog. De kan få er att börja arbeta med detta.
Svar på tråden Min man runkar och kollar porr i smyg