• tjejanonym

Mellanblödning och negativt äl-test efter sent missfall

Hej,

Fick i mitten av januari veta att jag fått ett sent ofullständigt missfall, troligen dog fostret runt v. 15-16.

Den 15 februari kom min mens igång igen och enligt min kalender ska jag ha ägglossning typ nu men äl-stickorna visar negativt. I fredags, igår (söndag) och idag (måndag) var det rosa på pappret när jag torkade mig.
    Kan det vara ägglossning ändå eller vad händer?

Känner mig vilsen i den här röran så får gärna lite hjälp. Vill bara att kroppen ska komma igång igen så man kan försöka på nytt. Tack.

• Svar på tråden Mellanblödning och negativt äl-test efter sent missfall
  • Jag är bara jag

Ju senare m.f desto vanliga med krångel med både mens och äl efteråt. Ha tålamod så löser sig nog cyklerna med tiden. 

• Anonym (Jag)

instämmer i första Svaret.
    Själv blödde jag 13 dagar efter ma i v15, fick ta tablett för att få ut det.
    tiden efter såg ut så här: 13 dagar med blödning, 16 dagar utan, sen hade jag mens 6 dar, sen 7 dagar utan, sen 14 dagar lättare blödning, en vecka utan, däri ägglossning och blev gravid igen. Slutade i nytt ma v11, började spontant men blev inlagd pga kraftiga blödningar, varade 14 dagar, mensen oregelbunden i 3 mån. Sen utebliven ÄL och sen kort cykel med ÄL i mensen... så det kan verkligen bli omkullkastat av missfall.
    ta hand om dig och din kropp, vila och ha tålamod.

• tjejanonym
    Jag är bara jag skrev 2023-02-27 21:35:07 följande:

Ju senare m.f desto vanliga med krångel med både mens och äl efteråt. Ha tålamod så löser sig nog cyklerna med tiden. 

Anonym (Jag) skrev 2023-02-27 22:12:28 följande:

instämmer i första Svaret.
    Själv blödde jag 13 dagar efter ma i v15, fick ta tablett för att få ut det.
    tiden efter såg ut så här: 13 dagar med blödning, 16 dagar utan, sen hade jag mens 6 dar, sen 7 dagar utan, sen 14 dagar lättare blödning, en vecka utan, däri ägglossning och blev gravid igen. Slutade i nytt ma v11, började spontant men blev inlagd pga kraftiga blödningar, varade 14 dagar, mensen oregelbunden i 3 mån. Sen utebliven ÄL och sen kort cykel med ÄL i mensen... så det kan verkligen bli omkullkastat av missfall.
    ta hand om dig och din kropp, vila och ha tålamod.

Tack för era svar. Känns som att det är lite olika svar, har läst till mig att det ofta är lättare att bli gravid efter mf för att kroppen redan är inställd på en graviditet. Men alla kroppar fungerar ju olika så det är väl som ni säger bara att ha tålamod (men det är ju det sista man har i det här läget).

Svar på tråden Mellanblödning och negativt äl-test efter sent missfall