• ITrust

Har ni någonsin varit med om att en okänd människa har gått fram till er på stan?

Har ni någonsin varit med om att en okänd man/kvinna har kommit fram till dig på stan och gett komplimanger, visat intresse/frågat om ditt nummer? Menar alltså INTE i krogsammanhang/festsammanhang där man är onykter, utan helt vanligt på stan eller i någon affär typ.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har ni någonsin varit med om att en okänd människa har gått fram till er på stan?
  • Tobben

Nu händer det långt mycket mer sällan än när innan jag var 30.
    Det är alltid intressant att se vilken approach den som kommer fram har, även om jag är helt ointresserad.

• Anonym (L)

Haha, verkligen inte. Å andra sidan är jag man så det är väl inte oväntat att inte få sådana approacheringar.

• Anonym (Kryp)
    Mimosa86 skrev 2023-03-01 11:23:07 följande:

Yes :) och de mötena har varit generellt trevliga eftersom alkohol inte är inblandat

Som jag skrev tidigare, tjejerna jag gick fram till, där var det mest för att dom var snygga, söta. Jag gick efter utseendet. På krogen är det mer acceptabelt, även om man ofta är mer berusad där.
  • Anonym (Ja, ofta)

Jobbar nattskift på ett ställe som ligger nära det som tidigare var stans "horgata" så blev ofta konfronterad av främmande kvinnor samt även "kvinnor" på väg till/från jobbet. Tjena snygging, vill du ha en dejt? Osv.  

Det där, om det inte hade vart prostitution utan vanliga kvinnor som kastade sig på.mig så hade kunnat boosta mitt ego till en helt olidlig nivå.

Som tur är har polisen fått bort det, men det där med 'prostitutionen har flyttat till internet" vet jag inte om det är sant för det här var 2010-2015 något och inte 90-talet.

• PH76

Det händer inte längre men till och från när jag var yngre. Det var en ganska rolig incident i Paris när jag var lite över 20år och satt och tecknade av ett hus, det kom fram en (vad jag tyckte äldre dam) välklädd dam i kanske 55års ålder som förklarade hur hon förstod att det var dyrt att vara student i Paris och at hon gärna ville ha med mig på vissa tillställningar (och annat som smycke).

Jag har också haft en hel del äldre män som raggat på mig under samma 10års period i livet.

• Anonym (Kryp)
    PH76 skrev 2023-03-01 12:13:28 följande:

Det händer inte längre men till och från när jag var yngre. Det var en ganska rolig incident i Paris när jag var lite över 20år och satt och tecknade av ett hus, det kom fram en (vad jag tyckte äldre dam) välklädd dam i kanske 55års ålder som förklarade hur hon förstod att det var dyrt att vara student i Paris och at hon gärna ville ha med mig på vissa tillställningar (och annat som smycke).

Jag har också haft en hel del äldre män som raggat på mig under samma 10års period i livet.

Vad tyckte du om att äldre man raggade på dig?
  • PH76
    Anonym (Kryp) skrev 2023-03-01 12:17:01 följande:
    Vad tyckte du om att äldre man raggade på dig?
    Jag är ju en heterosexuell man så jag var inte intresserad, men det är väl ofta smickrande, förutom de som tog på fysiskt på en.
  • Anonym (Kryp)
    PH76 skrev 2023-03-01 12:21:30 följande:
    Jag är ju en heterosexuell man så jag var inte intresserad, men det är väl ofta smickrande, förutom de som tog på fysiskt på en.
    Oops... trodde du var kvinna Skrattande
  • Anonym (Nix)
    Klartsomvatten skrev 2023-03-01 08:39:24 följande:
    Varför skulle du vara för ful?
    För att mitt utseende inte är tilltalande nog för att någon skulle finna mig intressant för enbart det.
  • Anonym (Kryp)
    Anonym (Nix) skrev 2023-03-01 12:35:34 följande:
    För att mitt utseende inte är tilltalande nog för att någon skulle finna mig intressant för enbart det.
    Killar har inte samma smak. Som exempel, min syster har förlöjligat utseendet på de flesta jag gillat. Hittat fel på deras utseende och tyckte en del var fula.
  • Anonym (M)
    Anonym (Undrande) skrev 2023-03-01 08:32:39 följande:

En nyfiken följdfråga till er kvinnor, vad tycker ni om att en man går fram till er på det viset och visar ett intresse? Trevligt? Otrevligt? Creepy?
    Alltså förutsatt att det görs ordentligt och hövligt. 

Neutalt. Varken trevligt eller otrevligt.
    Är personen inte hövlig är det såklart creepy. 

• Anonym (Nix)
    Anonym (Kryp) skrev 2023-03-01 12:40:39 följande:
    Killar har inte samma smak. Som exempel, min syster har förlöjligat utseendet på de flesta jag gillat. Hittat fel på deras utseende och tyckte en del var fula.
    Vad menar du?
    Jag är kvinna och män tycker helt enkelt inte att jag är fin.
  • nattuw
    ITrust skrev 2023-03-01 08:25:27 följande:
    Har ni någonsin varit med om att en okänd människa har gått fram till er på stan?

Har ni någonsin varit med om att en okänd man/kvinna har kommit fram till dig på stan och gett komplimanger, visat intresse/frågat om ditt nummer? Menar alltså INTE i krogsammanhang/festsammanhang där man är onykter, utan helt vanligt på stan eller i någon affär typ.

Ja, oftast har det handlat om någon typ av bedrägeri eller andra ljusskygga aktiviteter.
  • Carolatom07

Man 45. Ja, det har hänt att kvinnor kommit fram, men inte frågat efter nummer. Däremot varit nyfikna på vem man är, då ofta kvinnor man mött flera gånger och hejat på.

Sådant blir alltmer sällsynt dock, då folk inte tar kontakt med andra i onödan idag.

• Tobben

Den mest odiskreta replik jag fått är en tjej som kom fram och sa att direkt när hon såg mig kände hon att hon ville ha min kuk i sig. En av de roligaste tjejer jag träffat. Vi bodde ganska nära varandra också, innan hon flyttade. Så det blev en praktisk bekantskap.

Svar på tråden Har ni någonsin varit med om att en okänd människa har gått fram till er på stan?