• Anonym (Dålig koll)

Någon som kan det här med bredband

Jag har precis skiljt mig och ska flytta. Satt och Kollade på olika bredband, men känner mig väldigt vilsen. Det är jag och mina tre barn som kommer bo hos mig varannan vecka. 

mina barn har iPad/telefon som dom använder till youtube, roblox och diverse andra barnspel. Jag själv spelar inget utan använder mest Mejl och sociala medier. 

vilken hastighet bör jag välja? Vill helst undvika att dra på mig något jättedyrt

• Svar på tråden Någon som kan det här med bredband
  • Anonym (hundra)

100 mbit rekommenderas väl för vanliga användare. Blir väl runt 500 i månaden. Jag tog Telia för dom ska vara driftsäkrast och där ingår routern.

• Anonym (250)

Jag har 250/250. Kostar 549 kr. Telia, kan inte välja annat.  

Hade 1000/1000  när båda sönerna bodde hemma. Det gick på 999 kr. 

På Telias hemsida kan man se de olika hastigheterna och pris. 

• Aniiee

100/10 räcker förmodligen. Eller då här:

Den första siffran är nedladdningshastighet. Det är vad man använder mest av dom vanlig Svensson-användare. Det behöver du mest av. Att titta på Youtube i HD behöver man runt 50, och så lite extra för en del spel, och för att ni är fler. Men eftersom ni inte verkar ladda ner stora filer eller spela tunga fel så räcker 100 förmodligen.

Den andra siffran är uppladdningshastighet. Det behöver man pytteliten av om man inte är aktiv som skapare på Youtube eller Twitch eller liknande. Det lägsta möjliga räcker alltså. Det är oftast 10.

Hoppas det hjälper och du hittar något som passar. 

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
Svar på tråden Någon som kan det här med bredband