Jag mår inte bra :( är så ledsen
Ligger vaken och kan inte sova. Behöver skriva av mig. Måste söka hjälp hos en psykolog för det här går inte mer. Orkar inte leva med denna smärta. Min familj bagateliserar min uppväxt och säger att jag överdriver, men nåt inom mig säger att jag inte gör det? Min pappa har haft problem med att behärska sig under min uppväxt och fått raseriutbrott väldigt många gånger. En gång sa han att han önska han va död. En annan gång skrek han att jag kunde dra åt helvete. När vi hade kalas för mig när jag var 7 år gammal så stannade barnen och föräldrarna sent till 22:00. Min pappa behövde sova och blev väckt av ett barn som sprang upp i trappen. Efter det pratade inte min pappa varken med mig eller mamma på en hel vecka. När han blev väckt av mig eller nån av antingen mina vänner eller min mammas vänner så skrek han från sovrummet att vi skulle hålla käften, han skrek så högt och skräckinjagande så vi satt sen tysta och vågade knappt röra oss, trots vi var på en undervåningen. Men det var rätt lyhört? han jobbade och gick upp vid 4 så krävdes tystnad på kvällen när han gick o la sig. När jag kom hem med en ny kompis ( hade väldigt lite vänner och var mobbad) så vråla han på parkeringen när han såg mig. Skämdes inför min vän och sa hejdå till henne. Han skrek över att han inte fick igång bilen. Han var sällan glad men köpte mycket leksaker o filmer o trodde det skulle kompensera för allt han gjort eller vad vet jag. Fick problem i Skolan från 1an till 9an. Icke godkända betyg och inlärningsproblem. Alla trodde hela tiden det berodde på mig att jag var svårlärd, men är säker på att de är Pga uppväxten men det tror inte mina föräldrar. Mina föräldrar bråkade ofta och pappa tog sönder saker, bland annat hål i dörrar o hål i väggar. Dock säger pappa att de endast hände 4 gånger under min uppväxt. min mamma va kärleksfull och gjorde så gott hon kunde men kunde också bli arg. Hotade med att lämna bort mig till en anstalt när jag va 4-5 år? skrek och bråka när jag inte vågade ta vaccin, eller svälja tabletter(penicillin) varje gång jag låg efter i skolan så sa hon att jag ska kunna det här och behöver ta mer ansvar. Hon lämpade över skulden på mig trots jag bara gick i 4an. När jag inte uppnådde målen i nåt ämne i 6an så grät min mamma på utvecklingssamtalen och lovade att hjälpa mig mer med läxor. Men blev aldrig så, då jag retades och mamma blev helt galen o hade sönder mina parfymflaskor Och smink. slängde rakt in i väggen.. så hon gav upp.. och min pappa kunde inte lära ut eller förstå endel av mina uppgifter. i 8an fixade mamma, pappa så grannen kom o hjälpte mig med skolarbetet så lyckades bli godkänd men har än idag svårt att förstå och lära mig saker. Känner mig så fruktansvärt trasig inombords men mina föräldrar förstår ibte mig. Vi träffas aldrig och dom verkar aldrig sakna mig. Kan gå månader utan att vi ses. Min mamma bryr sig bara om att träffa mitt barn. Ringer och kommer över för att hämta barnet men vill inte umgås med mig. Min pappa vill varken umgås med mig eller mina barn Knappt. Vi ses ungefär en gång var 4 månad för att han har vägarna förbi eller för att jag ringer. trots Han är ledig 4 gånger i veckan så tar han sällan tillfället till att hänga med mig och mitt barn. Men jag tar iof inte heller så mkt kontakt. Men känner inte att jag vill tränga mig på. Har även inget körkort och har torgskräck o panikångestattacker som gör mig så begränsad.. vill helst inte åka ivög förutom dit jag måste, förskola, jobb, affärer, som är gångavstånd till. Annars skulle de inte gå.. min mamma kommer över för Att fira mitt barn och min sambo när dom fyller år. Medans mig firar hon inte alls. Känner mig inte så älskad av nån? är de här bagateller som dom säger eller hade ni också mått dåligt över detta?