• amby

    Inga menssymptom?

    Jag är en tjej på 27 år, och jag och min sambo är inne på sjunde försöket i rad för att bli gravida, inte superkul att gå igenom sorgen efter misslyckande månad efter månad. Men vi kämpar vidare. 

    Jag har läst sida efter sida om gravidsymtom men känner inte att jag riktigt hittat det jag letat efter, så jag gör en egen tråd! 

    Är det några här inne som haft utebliven menssymptom som ett gravidsymtom? 
    Jag har regelbunden mens +- en dag eller så, och jag brukar alltid få en stor ondjävla finne på halsen som man dör av att röra vid, jag brukar få ömma bröstvårtor,  någon dag innan mens, mensvärk någon dag innan mens, känna mig extra blödig och till och från en vecka innan mens brukar jag som många andra få spottings,  alltså lite rosa på pappret då och då, speciellt dagen innan mensen börjar. Jag har ganska tydlig ägglossning, och räknar jag ifrån den dagen då jag hade den "rikliga" sekretdagen, ni vet den där ökanda härliga snorlobban haha, så bör min mens ha startat igår (14e dagen). Enligt min app så ska den starta imorgon, men den verkar inte exakt veta när min ägglossning var denna månad. Men jag har inga menssymtom av de jag brukar ha. Det enda jag har känt av idag är att jag känner mig trött i ländryggen, närmast förklarat. Inte ont, men trött. Och att det dragit lite i mensmagen nån gång. Jag har inga förhoppningar om något. Vi har haft det varje månad tidigare och det har bara resulterat i att vi blivit ännu mer ledsna. Jag inväntar morgondagen iallafall innan jag överväger ett test.

    Känner ni igen något av detta? Har ni som brukar ha mycket känningar vid mens fått mildare symptom som senare visat sig vara ett lyckat graviditetsförsök istället? Berätta gärna!

    Må gott / Amanda 
  • Svar på tråden Inga menssymptom?
  • GuldKvinnan

    Jag läste om någon som hade uteblivna symtom innan hon plussade och en månad hade jag precis som du, kände ingenting? fick så höga förhoppningar men tyvärr så kom mensen precis som vanligt ändå. Så det kan verkligen vara både och. Men jag håller tummarna för dig! :) 

  • xnfsm

    njaaa, jag har snarare fått andra symptom än vad jag brukar ha vid mens, tex ömma bröst, lätt lätt illamående. sen har jag även fått lite mensvärk men det får jag vid mens också. 

  • Maymom

    Jag hade uteblivna spottings innan jag plussade, det var enda symptomet innan utebliven mens.
    Hoppas det är likadant för dig.

  • svansmamman
    amby skrev 2023-03-07 09:35:17 följande:

    Nu kan jag glatt uppdatera att det var visst en liten bebis!!


    Nej men ååååh jag blir lite rörd av att läsa detta och så otroligt glad att det ?äntligen? tog sig. Nu håller jag alla tummar att det lilla pyret stannar hela långa tiden ut! ❤️
Svar på tråden Inga menssymptom?