• Anonym (ff)

Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?

Jag undrar om sjukhuset kommer välja att kontakta polisen om man berättar att man varit med om en våldtäkt? Syftet med att åka in är för att se över om det blivit skador och spara dna(sperma) ifall jag ångrar mig och vill anmäla.

Dom har tidigare kontaktat polis när jag åkte in för misshandel. Jag ljög alltså och sa att jag hade ramlat men dom förstod vad som hade hänt och kontaktade dom mot min vilja och utan att jag visste.

Hur tror ni dom skulle göra?

• Svar på tråden Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?
  • molly50
    Anonym (ff) skrev 2023-03-08 22:56:37 följande:
    Ja. Jag fick hämta ut anmälan och fick då reda på att den var nedlagd redan utan att dom förhört mig. Jag blev så ledsen att jag började gråta. Då ville han som var i receptionen ta in mig på ett förhör(hade en del skador i ansiktet). Då berättade jag allt. Jag vågade dock inte uppge hans namn eftersom jag är så rädd att det bara kommer bli nedlagt igen. Jag har berättat allt nu. Nästa gång han utsätter mig och det kan finnas dna kommer jag söka upp läkarmottagningen för att dokumentera. Jag fick höra att förundersökningen togs upp igen men jag tror den är nedlagd nu igen. Dom skulle ringa idag men det har dom inte gjort. 
    Jättebra! Verkligen! Du är så stark!  
    Jag hoppas verkligen att du får hjälp nu,
  • Anonym (ff)
    Anonym (Ta hand om dig!!!) skrev 2023-03-08 23:13:46 följande:

Vad du är stark verkligen!!! Så imponerad!! Bra gjort! Ber till Gud att han ska hjälpa dig!! 

Tack!
    molly50 skrev 2023-03-08 23:24:02 följande:
    Jättebra! Verkligen! Du är så stark!  
    Jag hoppas verkligen att du får hjälp nu,
    Ja, men inte från polisen i alla fall. Kan inte fatta att dom inte ens tog in mig på ett förhör. 
  • molly50
    Anonym (ff) skrev 2023-03-08 23:28:14 följande:
    Ja, men inte från polisen i alla fall. Kan inte fatta att dom inte ens tog in mig på ett förhör. 
    Det kanske kommer. Ge inte upp. 
  • Xlr8
    Anonym (H) skrev 2023-03-06 13:39:23 följande:

Den som våldtar kan absolut mörda också. 
    Du kan inte lita på en våldtäktsman. 

Och alla som inte dansar.......
  • Xlr8
    Anonym (AA) skrev 2023-03-06 13:43:47 följande:
    Kan du inte nämna det för polisen så kanske de kan plocka hans dator och telefon?
    Då lär det vara brottslighet och gå att bevisa..
  • Anonym (ff)
    Xlr8 skrev 2023-03-09 00:03:10 följande:
    Då lär det vara brottslighet och gå att bevisa..
    Har berättat om bilderna/filmen han tog, nedlagt ändå. 
  • Anonym (Camilla)

Bra jobbat! Visst var det skönt att få ur sig din situation. Förhoppningsvis gick du råd var du ska vända dig nu. Som många skriver här prata med kvinnojouren. Du har ju fått hjälp tidigare så du vet att det funkar. Ett steg i taget. Du kommer att fixa det här. 

• Anonym (ff)
    molly50 skrev 2023-03-08 23:32:54 följande:
    Det kanske kommer. Ge inte upp. 
    Dom har tagit upp förundersökningen igen!
  • Anonym (Ta hand om dig!!!)

Va bra att dom tagit upp den igen....... håll dig uppdaterad och fråga vad som pågår.... gällande vittnen och bevis etc.... . i den mån du kan....nu borde du väl kunna få skyddat boende igen.....?  En styrkekram  till dig!! <3 

• molly50
    Anonym (ff) skrev 2023-03-09 20:24:14 följande:
    Dom har tagit upp förundersökningen igen!
    Så bra! Det kommer att ordna sig,ska du se.  
  • Anonym (N)

Nej du väljer själv om du vill anmäla eller inte.
    Det hände mig 2011 och jag åkte in till AVK på SÖS men sen valde jag att inte anmäla pga att jag bodde ensam med min dotter och var rädd för att han skulle hämnas..och så orkade jag helt enkelt inte ..tyvärr. 

Jag tycker att du ska anmäla men som sagt behöver du inte vara rädd för att personalen på sjukhuset gör det mot din vilja. 

• Anonym (ff)
    Anonym (N) skrev 2023-03-10 01:31:02 följande:

Nej du väljer själv om du vill anmäla eller inte.
    Det hände mig 2011 och jag åkte in till AVK på SÖS men sen valde jag att inte anmäla pga att jag bodde ensam med min dotter och var rädd för att han skulle hämnas..och så orkade jag helt enkelt inte ..tyvärr. 

Jag tycker att du ska anmäla men som sagt behöver du inte vara rädd för att personalen på sjukhuset gör det mot din vilja. 

Vad jobbigt det låter, hoppas allt ordnade sig för dig och din dotter!

Dom anmälde på sjukhuset men det är ovanligt fick jag höra. Vågar inte åka in igen, vill liksom kunna välja om jag vill anmäla eller inte.
Svar på tråden Vågar jag åka in till sjukhuset för att dokumentera våldtäkt?