funderingar
hej. många år sen jag gjorde abort. engång medicinskt och engång skrapning, känner mig dum. vet att jag tänkte då att pappan ej var redo och han ville inte i ett av fallen. hur känner ni ?
hej. många år sen jag gjorde abort. engång medicinskt och engång skrapning, känner mig dum. vet att jag tänkte då att pappan ej var redo och han ville inte i ett av fallen. hur känner ni ?
Bra val.
Jag gjorde medicinsk abort för ungefär 3 veckor sen och just nu känner jag skuldkänslor. önskar att jag kunde tänkt igenom beslutet noggrannare, jag är för ung (17 år) för att ha barn och vet att jag gjorde det rätta beslutet men.. jag ångrar mig. jag fick inte tänka igenom det ordentligt. Känner mig så dum att jag gjorde det, det är mitt barn och jag vet att barnet hade vart det viktigaste i mitt liv. Vet att om jag hade behållt barnet så hade jag tackat gud att jag inte gjorde abort. Känner mig äcklig och kan inte tänka på något annat
jag kan förstå dig. även om man är där mentalt så är man kanske inte redo känslomässigt. det blir bättre för dig , det läker med tiden. du kommer få nya chanser . skuld är tungt att bära. men vi är så påverkade av samhället och så vidare att jag känner man kan tappa bort sig själv. om killen i mitt fall ville ha barn hade jag inte tvekat men eftersom han verkligen inte ville så ville jag respektera det. men ändå. det är ens egna kropp. lycka till i framtiden !