• Anonym (Kronor)

Har du fått din deklaration än?

Har ni det ? Inte jag 😊

• Svar på tråden Har du fått din deklaration än?
  • Anonym (Mariah)

Nej. Jag kollade nyss.

• Anonym (H)

Japp! :) får tillbaka 9000kr

• Anonym (Saga)

Nej, inte än. Förra året fick jag betala tillbaka 500 kronor det lär bli något liknande i år. 

• Anonym (H)
    Anonym (Saga) skrev 2023-03-06 16:03:10 följande:

Nej, inte än. Förra året fick jag betala tillbaka 500 kronor det lär bli något liknande i år. 

Vad tråkigt!
  • Anonym (S)
    Anonym (H) skrev 2023-03-07 11:21:54 följande:
    Vad tråkigt!
    Varför då? Den som inte får en massa pengar tillbaka har ju fått mer i lön varje månad istället. Det är ju inga extra pengar man får, det är ju pengar man betalt in för mycket.
  • Anonym (Saga)
    Anonym (H) skrev 2023-03-07 11:21:54 följande:
    Vad tråkigt!
    Ja, det är trist särskilt när majoriteten av de jag känner får tillbaka massor. Men det är inget att göra något åt. 
  • Anonym (H)
    Anonym (S) skrev 2023-03-07 11:28:53 följande:
    Varför då? Den som inte får en massa pengar tillbaka har ju fått mer i lön varje månad istället. Det är ju inga extra pengar man får, det är ju pengar man betalt in för mycket.
    Ja det vet nog alla men det är aldrig kul att få betala tillbaka. 
  • Anonym (S)
    Anonym (H) skrev 2023-03-07 12:15:35 följande:
    Ja det vet nog alla men det är aldrig kul att få betala tillbaka. 
    Men då får man ju betala in extra skatt under året, om det nu är så viktigt att få pengar när andra får pengar. Eller så kan man spara varje månad om man nu vill ha en slant när alla andra får, eller till att betala kvarskatten. 
  • Anonym (S)
    Anonym (Saga) skrev 2023-03-07 12:15:01 följande:
    Ja, det är trist särskilt när majoriteten av de jag känner får tillbaka massor. Men det är inget att göra något åt. 
    Men de har ju själva betalt in pengarna, det är deras eGina pengar de får tillbaka. Varför betalar inte du extra skatt varje månad?
  • Anonym (Saga)
    Anonym (S) skrev 2023-03-07 12:44:34 följande:
    Men de har ju själva betalt in pengarna, det är deras eGina pengar de får tillbaka. Varför betalar inte du extra skatt varje månad?
    Jag har tyvärr inte råd. 
  • Anonym (Masen)

Era deklarationer kommer, sitt lugn i båten. Skatteverket skickar ut ca 100 000 deklarationer i timmen i dagarna så inom kort har vi alla fått den. 

• Anonym (Mariah)

Den kom igår kväll. 13000 ca får jag tillbaka. 

• Anonym (Laxar)

Japp 35 papp tillbaka! 😁

• Anonym (Kronor)

Har fortfarande inte fått min, brukar alltid komma första eller andra dagen annars . Är mest nyfiken om det blir en shoppingresa till Ullared 😁

• Aniiee
    Anonym (Saga) skrev 2023-03-07 22:48:45 följande:
    Jag har tyvärr inte råd. 
    Be dem dra 50 kr mer i månaden bara. Är väl bättre än att behöva betala 600 på ett bräde, särskilt om man "inte har råd".  
    Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
  • Aniiee

Nej, ingen deklaration. Har inte godkänd e-post, så får på papper, men när den kommer har jag oftast redan hunnit deklarera. 

Ask them for their thoughts rather than assume, and when they speak, listen.
Svar på tråden Har du fått din deklaration än?