• Martina1982

Min son är så blyg för min nya kille

Hej! Jag och mitt ex separerade för snart ett år sedan. vi gjorde slut innan dess men bodde kvar tills jag hittade eget boende. Har två barn (2,5 år och 9 år). Träffar en ny som mitt ex vet om. Men behöver lite tips på hur jag ska få 9-åringen att acceptera att jag träffat ny kille? har haft min kille hemma på middag men min son är så blyg då och säger att han inte vill träffa främlingar. min nya är så go med barn och vi vill så gärna att det ska funka mellan oss. tacksam för tips!! 

• Svar på tråden Min son är så blyg för min nya kille
  • Vargaflickan

Det har knappt gått ett år sedan ni gick isär och du undrar varför grabben inte hoppar av glädje över en ny karl... Nä, ge det ordentligt med tid, du skulle helst ha väntat innan du introducerade den nya överhuvudtaget.

• fornminne

Håller med Vargaflickan. Du måste ge dina barn tid. Det har bara gått ett år. Träffa din nya partner utan barnen tills vidare. När du introducerar barnen igen, ställ inga sociala krav på dem. Tids nog kommer det förhoppningsvis att fungera, men glöm inte att dina barn inte har valt detta. De har inte valt skilsmässa och en ny man i sina liv.

Har du ens koll på hur dina barn mår i den här situationen? Låt dem landa i allt det nya och ta saker och ting i sin takt, i stället för att gnälla över att de är blyga eller inte genast accepterar din nya karl.

• Dukallarmigdrömmare

Så typiskt det här. Håller med de andra, ha inte så bråttom . Inte det minsta konstigt han reagerar när det knappt gått ett år.

Svar på tråden Min son är så blyg för min nya kille