• Gurk11

Vad händer med i min kropp?

Jaa något märkligt har verkligen hänt här. Vi använder inget preventivmedel för jag vet med mig att jag är typ infertil och har tänkt att om det ändå blir något så är det meningen. Har en dotter på 2,5 år som vi fick hjälp att få till och efter att hon kom till världen har det inte blivit någon mer graviditet.

Men så för två veckor sedan fick jag mens som vanligt, trodde jag. Märkte inget särskilt men har mått lite konstigt efter det. Blödde några dagar och sen fortsatte bruna flytningar i några dagar efter det, inget konstigt. Men sen igår nästan två veckor efter mens kommer plötsligt en ganska kraftig färsk blödning! Blir väldigt förvånad och börjar googla lite. Får fram att det kan vara bra att ta ett gravtest vid märkliga blödningar vilket jag då gjorde. Blev helt paff när det visade positivt! Nu är det ju såklart troligtvis ett missfall med tanke på blodet men skulle ändå vilja veta om någon annan har liknande erfarenhet? Vad hände sen? 

• Svar på tråden Vad händer med i min kropp?
  • Mortiscia80

Ts, det är inte säkert att du fått missfall. Du måste ta ett nytt test om ett par veckor.

• Gurk11

#1 Nej men troligtvis är det ju så... Skulle annars vara i vecka 7 nu, snart 8 så ska höra med MVC till veckan om man kan göra en undersökning men kommer ju ändå gå och fundera över detta hela helgen. 😅 Tänkte därför om någon upplevt liknande av ren nyfikenhet. ☺️

• Jag är bara jag

Jag blödde rejält v.7 och fick barn. Endast VUL kan ge klart besked så försök boka in det.

• Maymom

vid mitt missfall blödde jag igen två veckor efter första blödningen slutat och sen igen nån vecka efter det. Så ja missfallsblödning kan bete sig så. Men som de andra skrev behöver det ju inte vara missfall heller. Vänta 2 veckor och ta ett nytt graviditetstart.
    eller har du tagit digitalt? Där kan du ju se om det står +3 veckor eller om det minskat.

Lycka till!

• Gurk11

#4 Okej! Låter ju likt det jag har nu. 🙂 Blödde en gång i fredags sen ingenting mer och nu idag söndag har jag fått en blödning till. 
    Tog ett digitalt test i fredags som visade 2-3, det borde ju egentligen visa mer om jag är i vecka 7-8. Var dock på eftermiddagen och hade kissat ganska nyligen innan men ändå. 
    Har haft ett missfall förut och då var det som en riklig mens med mycket slem osv, nu är det bara blod så därför jag tänkt att det borde komma mycket mer. Den gången var jag bara i vecka 5 eller 6. 🙂 Men det kan såklart vara olika från gång till gång! 
    Jag avvaktar och ser vad som händer men är helt inställd på att det är ett missfall. Har haft gravidsymtom också men kanske att de lagt sig lite. Jag är inställd på att inte få fler barn så det är lugnt för den delen. ☺️

• Gurk11

Är fortfarande lite förvirrad och stressad. Blödde ganska kraftigt i två dagar, bara färskt blod och inget slem eller liknande, ingen smärta. Mina gravidsymtom tilltar och nu känns det exakt lika som när jag var gravid förra gången... Är så rädd att detta är ett MA och att det kommer ta tid. Just nu kan jag knappt äta eller sova pga illamående... Har pratat med MVC som inte kunde göra något utan det är bara att vänta men de sa att det nästan säkert är missfall. 
    Ni som haft den här typen av missfall, har era gravidsymtom blivit mer under tiden eller har de avtagit?
    Det är sjukt jobbigt att känna sig gravid när man vet att det förmodligen inte blir något. 😢 

• Dukallarmigdrömmare

Du kan inte boka ett privat ultraljud? Det gjorde jag i somras , blödde färskt en kväll , sedan bruna flytningar. Vi gjorde vul dagen efter färska blödningen som visade att fostret levde, men mina bruna flytningar fortsatte och avtog sen. Men det visade sig på kub att graviditeten avstannat i v 9 då när jag hade blödningarna. Så var mitt Ma. Men jag håller alla tummar för dig !

• Dukallarmigdrömmare

Och du, ge inte upp hoppet om syskon om det är
    det ni vill, trots er historia. Vår dotter tog också 2,5 och ivf att få till, men mitt MA i somras tog på första försöket och jag är 39, nu är jag gravid i  v 21 efter MA:t och det tog två försök 🙂

• Gurk11

#7 Finns inget privat ställe i närheten, måste åka närmare 3 timmar till en sån mottagning, skulle alltså ta en hel dag fram och tillbaka så det blir väldigt svårt. Är ensam hemma med dottern och maken jobbar hela veckan. ????
    Okej, tack för din historia och beklagar. Känns verkligen som jag har samma. 😅

• Gurk11

#8 Åh tack för peppning. Känner mest att det börjar bli så lång tid mellan barnen och ju äldre dottern blir desto jobbigare blir det att "börja om" med allt. Så är inte helt säker på att vi vill fortsätta försöka efter detta. 🙂
    Stort grattis till graviditeten, vilken grej ändå! 💕
    Vi har ju försökt med syskon i 2,5 år nu och detta är första gången det blir en graviditet av det. 😉

• Dukallarmigdrömmare

Det behöver inte vara kört , de sa ungefär 50/50 till mig att det går vägen vid blödningar.

Ja alla tänker ju olika, hade inte velat ha tätt och vi var länge nöjda med ett barn, så det kommer vara nästan 9 år mellan vår dotter och lillkillen i magen 😁

• Gurk11

#11 Okej, så pass. 🙂 Till mig sa de att det nästan säkert är missfall.
    Jaa men såklart är det där väldigt olika, finns ju inga rätt eller fel utan man gör som man känner. Sen kan man alltid ändra sig, jag ville länge inte ha barn alls. 🙂 
    Jag tycker dock att småbarnsåren är väldigt påfrestande och även fast jag försöker ta vara på varje minut så ser jag fram emot när dottern blir äldre och man kan göra lite andra saker tillsammans. Tänker därför att jag vill ha tätt för att inte dra ut på det. 😅 
    Men vi får se vad som händer! 🥰

• Jag är bara jag

Vid mina m.f har jag blött slemmigt och med klumpar och haft ont (extremt ont vi de sena). När jag blödde v.7 var blodet liksom "rent", tunt och klarrött- hade inget ont. Men blödde ganska mycket i en vecka. Så det går absolut inte tvärsäkert säga att det är m.f.

• Gurk11

#13 Åh intressant ändå för jag blöder bara rent, tunt blod den här gången, inget tjockt slem eller så. 🙂

• Jag är bara jag
    Gurk11 skrev 2023-03-15 12:31:10 följande:
    #13 Åh intressant ändå för jag blöder bara rent, tunt blod den här gången, inget tjockt slem eller så. 🙂
    Hittills ett bra tecken. Synd du inte kan åka på VUL så du slipper grubbla.
  • Gurk11

Tog ett test idag igen som nu visar 1-2 veckor, det har alltså minskat. Men det känns skönt att veta. ☺️
    Tack ändå för all pepp! 🙏

• Dukallarmigdrömmare
    Gurk11 skrev 2023-03-16 07:25:57 följande:

Tog ett test idag igen som nu visar 1-2 veckor, det har alltså minskat. Men det känns skönt att veta. ☺️
    Tack ändå för all pepp! 🙏

Beklagar att det inte gick vägen 🌺
Svar på tråden Vad händer med i min kropp?