• Anonym (Puffe­lipuff­)
    Sun 12 Mar 2023 22:05
    1010 visningar
    13 svar
    13
    1010

    Hur ser ni på denna åldersskillnad? Fördomar etc?

    Jag läste i en annan tråd och tänkte att jag skapar min egen. 


    Jag är kvinna och jag är tio år äldre än min man. Jag är 43 år. 


    Vad har du för fördomar om oss? 

  • Svar på tråden Hur ser ni på denna åldersskillnad? Fördomar etc?
  • Anonym (Lisa)
    Sun 12 Mar 2023 22:18
    #1
    Anonym (Puffelipuff) skrev 2023-03-12 22:05:43 följande:
    Hur ser ni på denna åldersskillnad? Fördomar etc?

    Jag läste i en annan tråd och tänkte att jag skapar min egen. 


    Jag är kvinna och jag är tio år äldre än min man. Jag är 43 år. 


    Vad har du för fördomar om oss? 


    Inga. 
  • Anonym (form)
    Mon 13 Mar 2023 08:24
    #2
    -1 +1

    Jag har inga fördomar.

    Men om det varit en man på 43 med en 10 år yngre kvinna så hade många haft fördomar.
    Man kan inte ha nåt gemensamt med den åldersskillnaden. Om han kan ha nåt gemensamt med en yngre kvinna så har han nån störning, har fastnat i sin utveckling.
    Han är bara ute efter hennes unga kropp.
    Får han ens upp den?
    Varför träffar han inte en jämnårig kvinna istället? Finns många ensamma singelkvinnor som sitter där och längtar efter närhet.
    Han kan inte hantera en jämnårig kvinna, därför så vill han ha en yngre som han kan styra.
    Det kommer inte att hålla.
    Kul för henne att behöva ta hand om honom sen när han blir gammal. Byta blöjor t ex.

  • Anonym (Suck)
    Mon 13 Mar 2023 08:36
    #3
    -2 +2
    Anonym (form) skrev 2023-03-13 08:24:16 följande:

    Jag har inga fördomar.

    Men om det varit en man på 43 med en 10 år yngre kvinna så hade många haft fördomar.
    Man kan inte ha nåt gemensamt med den åldersskillnaden. Om han kan ha nåt gemensamt med en yngre kvinna så har han nån störning, har fastnat i sin utveckling.
    Han är bara ute efter hennes unga kropp.
    Får han ens upp den?
    Varför träffar han inte en jämnårig kvinna istället? Finns många ensamma singelkvinnor som sitter där och längtar efter närhet.
    Han kan inte hantera en jämnårig kvinna, därför så vill han ha en yngre som han kan styra.
    Det kommer inte att hålla.
    Kul för henne att behöva ta hand om honom sen när han blir gammal. Byta blöjor t ex.


    Nej, det finns inga fördomar från de allra flesta när åldersskillnaden är 43 och 33 oavsett om det är mannen eller kvinnan som är äldre/yngre. Båda är mer än vuxna och har varit det länge.

    Det är när gubbslem på 50+ dreglar efter småflickor i 20 årsåldern det blir äckligt!

    Fattar det nån j*vla gång!!!!!!

    Nej ts, inga fördomar från min sida. Hoppas ni är lyckliga :_-) 
  • Anonym (form)
    Mon 13 Mar 2023 08:39
    #4
    Anonym (Suck) skrev 2023-03-13 08:36:11 följande:
    Nej, det finns inga fördomar från de allra flesta när åldersskillnaden är 43 och 33 oavsett om det är mannen eller kvinnan som är äldre/yngre. Båda är mer än vuxna och har varit det länge.

    Det är när gubbslem på 50+ dreglar efter småflickor i 20 årsåldern det blir äckligt!

    Fattar det nån j*vla gång!!!!!!

    Nej ts, inga fördomar från min sida. Hoppas ni är lyckliga :_-) 
    Jag vet inte om de flesta har såna fördomar när man är i de åldrarna, men det vet du.
    Jag säger bara att folk har fördomar.
  • Anonym (Beror på)
    Mon 13 Mar 2023 13:58
    #5

    Tänker inte så mycket om det. Har vänner där hon är 9 år äldre. Men vad som verkligen skulle få mig att undra var om jag fick höra att ni blev ihop när du var 27 och han endast 17.

  • Anonym (...)
    Mon 13 Mar 2023 14:06
    #6

    Det är inte så stor åldersskillnad så då tänker jag inte något speciellt. Hade det varit 20 år hade jag tyckt det var lite för mycket. 

  • Anonym (Natur­ell)
    Mon 13 Mar 2023 21:22
    #7
    +1
    Folk anser att det är deras sak att bevaka andras samliv, samlag och gemensamma sociala nätverk.

    Hon går omkring och skryter om "vilket lammkött, platt mage, tajt rumpa" osv.

    Nedvärdera förhållandet till inget mer än just det.
  • Anonym (Min fördom är)
    Tue 14 Mar 2023 09:14
    #8

    Jag menar inte att pika någon nu: Min fördom är att mannen är skild och har barn sedan tidigare.

    Få kvinnor under 35 vill ha en man som redan har barn, oavsett om de har barn själva eller ej. 

  • Anonym (Nä nä)
    Tue 14 Mar 2023 09:39
    #9
    Anonym (form) skrev 2023-03-13 08:24:16 följande:

    Jag har inga fördomar.

    Men om det varit en man på 43 med en 10 år yngre kvinna så hade många haft fördomar.
    Man kan inte ha nåt gemensamt med den åldersskillnaden. Om han kan ha nåt gemensamt med en yngre kvinna så har han nån störning, har fastnat i sin utveckling.
    Han är bara ute efter hennes unga kropp.
    Får han ens upp den?
    Varför träffar han inte en jämnårig kvinna istället? Finns många ensamma singelkvinnor som sitter där och längtar efter närhet.
    Han kan inte hantera en jämnårig kvinna, därför så vill han ha en yngre som han kan styra.
    Det kommer inte att hålla.
    Kul för henne att behöva ta hand om honom sen när han blir gammal. Byta blöjor t ex.


    Sorry Kaffedraken men du har så fel, igen 
    Det du beskriver sker inte om det gäller en kvinna på 33. Hon har varit vuxen länge och kan ha flera barn och varit gift. 
    Jag hade tre barn vid 33 och var gift sedan 6 år. Ingen man kunde styra. Nån "ung kropp" hade jag inte heller.

    Det är snarare du som fastnat i utveckling och tankegång. 
    10 år när båda är vuxna är ingen uppseendeväckande stor skillnad. 
  • Anonym (Puffe­lipuff­) Trådstartaren
    Tue 14 Mar 2023 10:31
    #10
    Anonym (Min fördom är) skrev 2023-03-14 09:14:21 följande:

    Jag menar inte att pika någon nu: Min fördom är att mannen är skild och har barn sedan tidigare.

    Få kvinnor under 35 vill ha en man som redan har barn, oavsett om de har barn själva eller ej. 


    Intressant. Om jag säger att vi har varit ett par i nästan tio år, tror du samma sak då? 
  • Anonym (Natur­ell)
    Tue 14 Mar 2023 10:50
    #11
    Anonym (Nä nä) skrev 2023-03-14 09:39:02 följande:
    Sorry Kaffedraken men du har så fel, igen 
    Det du beskriver sker inte om det gäller en kvinna på 33. Hon har varit vuxen länge och kan ha flera barn och varit gift. 
    Jag hade tre barn vid 33 och var gift sedan 6 år. Ingen man kunde styra. Nån "ung kropp" hade jag inte heller.

    Det är snarare du som fastnat i utveckling och tankegång. 
    10 år när båda är vuxna är ingen uppseendeväckande stor skillnad. 
    Vem har yngst kropp, den som är 33 eller den som är 43?
  • Anonym (Min fördom är)
    Tue 14 Mar 2023 10:52
    #12
    Anonym (Puffelipuff) skrev 2023-03-14 10:31:31 följande:
    Intressant. Om jag säger att vi har varit ett par i nästan tio år, tror du samma sak då? 
    Nej.  Då har det nog en annan orsak.
  • Anonym (Mycke­tsex?)
    Tue 14 Mar 2023 11:21
    #13

    Min fördom om kvinnor med mycket yngre kille är att de har sex typ hela tiden, fast 10 års skillnad låter inte så mycket, då tänker jag mer en 40+kvinna med kille 18-28 eller nåt sånt.

    Min fördom om tjejer som är med äldre män är att de typ aldrig har sex, att tjejer som gillar äldre män har låg sexlust och därför passar en äldre man bättre.

    Men det är kanske bara fördomar

Svar på tråden Hur ser ni på denna åldersskillnad? Fördomar etc?