• Anonym (Undrar)

Sexlust efter klimakteriet

Många kvinnor tappar ju som bekant lusten efter klimakteriet. Det jag undrar är om den kommer tillbaka när ni träffar en ny partner? 

• Svar på tråden Sexlust efter klimakteriet
  • Anonym (Olga)

Alla tappar inte sexlusten, vissa av oss får mer sexlust än vi haft tidigare. jag är en av dom. 

Om jag ser mig runt bland vänninor som är singlar så verkar det som att de som tappat sexlusten gett upp dejting helt. Om de skulle fått tillbaka lusten vid förälskelse är svårt och veta, men mest troligt (lite iallafall) då hormonerna/signalsubstanserna förändras av förälskelse och beröring.

• Anonym (Man)

Sexlusten är ju något som man kan behöva underhålla. Så även om man är i en relation så är det något man får arbeta med. Det kanske är enklare att träffa en ny partner men det är en kortsiktig lösning då man ändå hamnar i samma problem tillslut igen. Sen kan ett byte av partner medföra andra större problem.

• Anonym (Man)

Var jag i en relation skulle jag i första hand kontakta en sexolog och arbeta på det med min partner. 

• Anonym (Sexa)

Många kvinnor tappar sexlusten när deras män får potensproblem. En ny viril man och ett hett kärleksliv gör susen.

Svar på tråden Sexlust efter klimakteriet