• Linnis04

Normalt värde?

Hej hörni!
    jag hade ägglossning kring 24-26 februari, plussade supersvagt den 8:e mars och väldigt stark den 10:e mars. Fick igår den 12:e mars göra ett blodprov för att utreds utomkveds/missfall vilket låg på 225. Tycker ni det är för lågt? :(
    Kan tillägga att detta tog så jag haft fruktansvärt ont i nedre delen av ryggen sedan den 9:e mars 

• Svar på tråden Normalt värde?
  • Linnis04

Ingen med erfarenhet eller några tankar?

• Brallans

Hej 

När ska du få göra nytt hcg prov? för det är just ökningen man tittar på när det kommer till utomkveds, vid normal graviditet så ska ju värdet dubblas varannandag.
    Jag skulle inte tänka att det var lågt då det är så individuellt vilka värden man har.

Jag har haft utomkveds och då låg mitt på 254 ungefär i vecka 5-6 sen ökade det för lite och sen kunde de hitta vart det satt sig fel.

Håller tummarna för att allt ökar och ser bra ut för dig. 

• Linnis04

Ska in om ungefär en dag (då har det gått 48h). Ååh hoppas allt stämmer :( Vad hade du för symtom som gjorde att du misstänkte utomkveds?{#emotions_dlg.flower}

• Brallans
    Linnis04 skrev 2023-03-13 15:32:20 följande:

Ska in om ungefär en dag (då har det gått 48h). Ååh hoppas allt stämmer :( Vad hade du för symtom som gjorde att du misstänkte utomkveds? // {#emotions_dlg.flower}

Håller tummarna för dig! 

Jag hade väldigt ont i höger sida om magen endast och det var i just höger sida som den satt sig på fel ställe! 

• Linnis04

HCG har mer än fördubblats på 1,5 dygn! Då borde det väl ändå inte röra sig om utomkveds eller?Skrattande

• svansmamman
    Linnis04 skrev 2023-03-14 16:57:04 följande:

HCG har mer än fördubblats på 1,5 dygn! Då borde det väl ändå inte röra sig om utomkveds eller?Skrattande

Det talar ju absolut för en normal graviditet, så slappna av och njut nu! ❤️
  • Brallans
    svansmamman skrev 2023-03-14 17:58:06 följande:
    Det talar ju absolut för en normal graviditet, så slappna av och njut nu! ❤️

Håller helt med ovan, njut nu {#emotions_dlg.flower}

• Linnis04

Tack snälla hörni för såväl svar som värmande ord ❤️

Svar på tråden Normalt värde?