• Anonym (Arg!)
    Wed 15 Mar 2023 11:49
    552 visningar
    9 svar
    +1
    9
    552

    Arbetsförmedlingens automatiska röst!!!!

    Alltså, bara jag som blir på otroligt dåligt humör när man ringer in till arbets-förmedlingen och möts utav den dryga rösten där man ska svara på frågor  innan man blir framkopplad vidare?


    Ärligt talat, jag blir riktigt sur och irriterad av den rösten. Den låter som sagt riktigt jävla dryg.  Svarar du heller inte (för att du inte vill bli inspelat och sekvensdissikterad vad gällande röst analys så låter rösten dessutom ÄNNU OTREVLIGARE!!!


    Tänkte i början att det enbart var en inbillning. Men nu har jag ringt dit så många gånger och har blivit irriterad varje gång under flera års tidsperiod. 


    ÄNDRA RÖSTEN NU! Man vill i princip slå kärringen på käften för sin otrevliga attityd (trots att det enbart är inspelat) och jag är i våldsam i övrigt heller. Men Den väcker något enormt frustration och irritation!!!


    Vänligen byt röst! 


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2023-03-15 11:54
    Och jag är INTE våldsam i övrigt.*
  • Svar på tråden Arbetsförmedlingens automatiska röst!!!!
  • Anonym (?)
    Wed 15 Mar 2023 11:54
    #1

    Tror du verkligen att ansvarig på AF hänger här?

  • Anonym (Arg!) Trådstartaren
    Wed 15 Mar 2023 11:56
    #2
    Anonym (?) skrev 2023-03-15 11:54:02 följande:

    Tror du verkligen att ansvarig på AF hänger här?


    Självklart. Dom har säkerligen familj som många andra ? 


    Spelar ingen rill heller att jag når just de ansvariga utan det räcker med att snacket går inom konsernern så att det till slut leder till de som kan påverka och ändra rösten! 

  • Anonym (?)
    Wed 15 Mar 2023 12:00
    #3

    Då lär du få vänta...

  • Anonym (Arg!) Trådstartaren
    Wed 15 Mar 2023 12:06
    #4
    Anonym (?) skrev 2023-03-15 12:00:57 följande:

    Då lär du få vänta...


    Som om det vore något nytt när det kommer til larbetsförmedlingen. INte vanligt att det är 50 min till 1,5 timmar i kön i telefonen. 


    Testade gå via chatten istället och där var det 52 minters vänte tid.


    Helt Sjukt. Lägg ner skiten bara. 

  • Anonym (Arg!) Trådstartaren
    Wed 15 Mar 2023 12:16
    #5
    Anonym (Arg!) skrev 2023-03-15 12:06:00 följande:

    Inte vanligt att det är 50 min 


    ovanligt*
  • Anonym (Cruel­la)
    Wed 15 Mar 2023 13:16
    #6

    Det finns en sak som är värre(från andra än af) När man lyssnar och trycker sig igenom femtielva olika val för att slutligen hamna på slutdestinationen och möts av rösten som säger Tyvärr är telefontiden över. Återkom i morgon mellan 12-13typish. Surt som fan.

  • Anonym (Anstä­lld)
    Thu 16 Mar 2023 11:39
    #7
    +1

    Jag jobbar på AF (hemma sjuk) och blev nyfiken på den där fruktansvärda rösten så ringde 0771-416 416. Rösten låter ju helt normal? Trevlig t.o.m. Vilket nummer ringde du?

    Jag tänker att du bara är jävligt less på AF och din situation (förståeligt) och att den där rösten blir en påminnelse om det som är jobbigt (antingen det är att komma fram till en förmedlare eller att söka jobb etc.) Så hade nog jag känt och hade lätt kunnat projicera på en telefonröst. 

  • Anonym (Arg!) Trådstartaren
    Thu 16 Mar 2023 11:47
    #8
    Anonym (Anställd) skrev 2023-03-16 11:39:00 följande:

    Jag jobbar på AF (hemma sjuk) och blev nyfiken på den där fruktansvärda rösten så ringde 0771-416 416. Rösten låter ju helt normal? Trevlig t.o.m. Vilket nummer ringde du?

    Jag tänker att du bara är jävligt less på AF och din situation (förståeligt) och att den där rösten blir en påminnelse om det som är jobbigt (antingen det är att komma fram till en förmedlare eller att söka jobb etc.) Så hade nog jag känt och hade lätt kunnat projicera på en telefonröst. 


    Faktum är att jag ringde dit senare på dagen efter att ha skrivit inlägget och då lät den bättre. Lät som att de hade tonat upp början och ändelserna på orden. Så det lät neutralt. Blev själv väldigt förvånad.
  • Anonym (Anstä­lld)
    Thu 16 Mar 2023 15:09
    #9
    Anonym (Arg!) skrev 2023-03-16 11:47:23 följande:
    Faktum är att jag ringde dit senare på dagen efter att ha skrivit inlägget och då lät den bättre. Lät som att de hade tonat upp början och ändelserna på orden. Så det lät neutralt. Blev själv väldigt förvånad.
    Kanske var nån vajsing bara. Är ju en del tekniska problem hit och dit  som kanske även letar sig in i telefonsystemet.
Svar på tråden Arbetsförmedlingens automatiska röst!!!!