• Anonym (Helt slut)
    Wed 15 Mar 2023 17:31
    648 visningar
    2 svar
    2
    648

    Helt slut efter jobbet

    Hej, kör paket (budbil) på postnord sen drygt två år tillbaka.  Morgonen börjar med att vi sorterar allt mellan 150-300 paket där vi sorterar det vi ska ha i skåpbilen, och det som är mycket till samma ställe lägger vi på pall som lastbil tar. Vi brukar snitta mellan 75-80 stopp per dag, in och ur bilen,  upp och ner i trapphus, handskas med människor av alla dess former, glada, otrevliga,  bittra m.m. 

    Varenda jävla dag är jag så slut i både huvudet och kroppen.  Orkar inte ha ett liv. Helgerna är inget undantag. För trött för att hitta på något utan måste använda den tiden till att återhämta mig. 

    Jag blir sjuk av det här jobbet,  men är för trött för att orka göra något åt det. 

    Vet inte riktigt vad jag ska göra. Jobb behöver man ju trots allt. 

  • Svar på tråden Helt slut efter jobbet
  • Anonym (Ett liv)
    Wed 15 Mar 2023 18:31
    #1

    Byt jobb. Leta överallt. Inget jobb är värt att man blir helt slut. Eller rent av utbränd. Du har bara en kropp och ett liv och måste ta hand om dig.

  • Anonym (Mamma Mu)
    Wed 15 Mar 2023 18:44
    #2

    Samma här men en annan bransch ?förskolan. Helt utan ork efter jobbet och helgerna går till återhämtning,det är inget LIV. Byt arbete om du kan, jag funderar på det men lättare än sagt förstås?

Svar på tråden Helt slut efter jobbet