• Anonym (?)
    Wed 15 Mar 2023 17:41
    8559 visningar
    82 svar
    +1
    82
    8559

    Kvinna som jag bara träffat tre gånger dök upp på min arbetsplats

    Har träffat en kvinna tre gånger och allt har gått bra, men igår hände något som jag tyckte var märkligt i alla fall. 


    Hon dök helt spontant upp på mitt arbete, på mitt kontor, och hade tydligen gått till chefen och frågat efter mig. Hon var glad och ville äta lunch med mig. Kan tillägga att jag aldrig har berättat var mitt kontor ligger så detta har hon tagit reda på själv och alltså bara dykt upp där.

    Är det konstigt eller borde jag inte reagera på detta?

  • Svar på tråden Kvinna som jag bara träffat tre gånger dök upp på min arbetsplats
  • Anonym (scani­)
    Thu 16 Mar 2023 16:53
    #71
    +5
    Anonym (Gry) skrev 2023-03-16 15:22:14 följande:
    Vad snackar du om? Alla svaren i den här tråden indikerar bara en sak: Att det inte är ok att snoka upp någons jobb, och dyka upp oanmält. Varför inbillar du dig att folk resonerar tvärtom? För att det stämmer bättre in på din världsbild att ?kvinnor är hycklare ? eller? 
    Hur är det möjligt att filtrera ut svaren i den här tråden? 
    Ja, man borde kunna blockera vissa medlemmars inlägg helt så att man inte såg dem. 
  • Anonym (Hmmm)
    Thu 16 Mar 2023 17:17
    #72

    70+ svar och TS har varit tyst sen dess. 

    Låter snarare som att TS funderade på att hälsa på sin (3x) dejt på hans jobb... Tomte

  • Anonym (Hybri­d)
    Thu 16 Mar 2023 17:34
    #73
    -1
    Anonym (Amanda) skrev 2023-03-16 15:08:23 följande:
    Lika creepy oavsett kön
    Nej.
  • Anonym (Gry)
    Thu 16 Mar 2023 17:40
    #75
    Anonym (Hybrid) skrev 2023-03-16 17:34:37 följande:
    Nej.
    Du tycker med andra ord att allas inlägg är bara ljug, för du vet vad (kvinnor) egentligen tycker om saken.
  • Anonym
    Thu 16 Mar 2023 17:43
    #76
    Anonym (Hybrid) skrev 2023-03-16 17:40:04 följande:
    Nej, men det handlar om en arbetsplats. Och en här skrev att det hade varit mer skumt om en man hade gjort så. Och det är sant.
    Sån jävla bullshit. Jag hade tagit betydligt värre upp av en hysterika än en man.
  • Anonym (Gry)
    Thu 16 Mar 2023 17:55
    #79
    Anonym (Hybrid) skrev 2023-03-16 17:45:21 följande:
    Nej, de som svarat så här tycker säkert så. Men jag vet att dom flesta tycker det är mer creepy om en man gjort sådär.
    Nej, majoriteten tycker dessutom att det är creepy det ts blev utsatt för. Hur är det möjligt att du inte ens läser det? Varför hittar du på saker om kvinnor? I vilket syfte? 
  • Thu 16 Mar 2023 19:42
    #81

    Svarar ni honom fortfarande? Då får ni skylla er själva att han aldrig slutar.

  • Anonym (Dahli­a)
    Thu 16 Mar 2023 19:42
    #82
    +3
    Anonym (Hybrid) skrev 2023-03-16 12:58:51 följande:

    Kvinna. Ganska creepy, fast ändå lite gulligt. Hon visar framåtanda.Glad
    Man. Maximalt creepy och konstigt. Så creepy som det nånsin kan bli! FörvånadRynkar på näsanTyst


    Ja.

    För nu är det bara så att det är i princip uteslutande män som är stalkers på nivån "bygg en bunker att spärra in en kvinna i", än kvinnor som gör motsvarande.

    www.svt.se/nyheter/inrikes/isabel-var-fange-hos-bunkerlakaren-han-ville-att-vi-skulle-sova-ihop

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/Llo8mR/man-atalas-misstanks-vetat-om-att-kvinna-skulle-mordas

    omni.se/kallor-flicka-kidnappades-holls-instangd-i-tva-dagar/a/O8WM7A

    omni.se/kidnappare-erkanner-holl-svensk-kvinna-fangen/a/WpG8K

    Och där har du skillnaden.

    Det är fortfarande gränslöst om en kvinna dyker upp på jobbet efter tre dejter, men mannen kan i det läget ändå vara väldigt säker på att han inte riskerar att bli bortrövad och våldtagen.

    Frågor på det?
  • Anonym (Linn)
    Thu 16 Mar 2023 21:23
    #79
    +1
    Anonym (Dahlia) skrev 2023-03-16 19:42:35 följande:
    Ja.

    För nu är det bara så att det är i princip uteslutande män som är stalkers på nivån "bygg en bunker att spärra in en kvinna i", än kvinnor som gör motsvarande.

    www.svt.se/nyheter/inrikes/isabel-var-fange-hos-bunkerlakaren-han-ville-att-vi-skulle-sova-ihop

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/Llo8mR/man-atalas-misstanks-vetat-om-att-kvinna-skulle-mordas

    omni.se/kallor-flicka-kidnappades-holls-instangd-i-tva-dagar/a/O8WM7A

    omni.se/kidnappare-erkanner-holl-svensk-kvinna-fangen/a/WpG8K

    Och där har du skillnaden.

    Det är fortfarande gränslöst om en kvinna dyker upp på jobbet efter tre dejter, men mannen kan i det läget ändå vara väldigt säker på att han inte riskerar att bli bortrövad och våldtagen.

    Frågor på det?
    Skulle precis skriva ett liknande inlägg som ditt. Det är precis så det är. En man som uppvisar ett stalkerbeteende kan utgöra ett reellt fysiskt hot mot en kvinna. Hon kan riskera att bli våldtagen, misshandlad och i värsta fall mördad. En man löper inte den risken alls på samma sätt (annat än i mycket sällsynta fall). Det är rena fakta och borde inte, för en normalintelligent person, vara så svårt att förstå.
  • Anonym (Gry)
    Thu 16 Mar 2023 21:42
    #80
    Anonym (Linn) skrev 2023-03-16 21:23:51 följande:
    Skulle precis skriva ett liknande inlägg som ditt. Det är precis så det är. En man som uppvisar ett stalkerbeteende kan utgöra ett reellt fysiskt hot mot en kvinna. Hon kan riskera att bli våldtagen, misshandlad och i värsta fall mördad. En man löper inte den risken alls på samma sätt (annat än i mycket sällsynta fall). Det är rena fakta och borde inte, för en normalintelligent person, vara så svårt att förstå.
    Kaffedraken påstår dock att det är gulligt och att en kvinna visar framåtanda när hon stalkar. Kan dock hålla med om de fysiskt farliga aspekterna. Det finns även kvinnor som kan utgöra ett hot. Tänker på hon som var med i lyxfällan som knivhögg sitt ex.
  • Anonym (Linn)
    Thu 16 Mar 2023 22:03
    #81
    +2
    Anonym (Gry) skrev 2023-03-16 21:42:20 följande:
    Kaffedraken påstår dock att det är gulligt och att en kvinna visar framåtanda när hon stalkar. Kan dock hålla med om de fysiskt farliga aspekterna. Det finns även kvinnor som kan utgöra ett hot. Tänker på hon som var med i lyxfällan som knivhögg sitt ex

    Absolut att det händer ibland att en kvinna kan vara fysiskt farlig, men i samhället i stort är det ju män som är de största våldsutövarna. Det heter ju mäns våld mot kvinnor av en anledning.

    Men även om det är mindre farligt för en man att bli stalkad av en kvinna, om man nu tror att det är det TS är utsatt för, så är det ju inte det minsta gulligt eller acceptabelt beteende för det. 

  • Anonym (Tolka det positi­vt)
    Thu 16 Mar 2023 22:18
    #82

    Jag hade tolkat det som att hon verkligen gillade mig och uppskattat det. Det tycker jag du med skall göra. Ignorera den där lilla rösten som viskar "creepy" "stalker" "inte ok" bara blockera bort den. Att cockblocka sig själv med den typen av paranoia är jättedumt. 

Svar på tråden Kvinna som jag bara träffat tre gånger dök upp på min arbetsplats