• Anonym (.)

Utstirrad i bastun?

Jag bastade med några killkompisar och min kille och hans kompisar. Alltså bara jag och killar. Alla hade badkläder men jag kände väldigt utstirrad hela tiden där i bastun. Kändes inte alls bekvämt. Någon som har varit med om samma? Ska man inte ens kunna basta längre 

• Svar på tråden Utstirrad i bastun?
  • Anonym (Sauna)
    Anonym (.) skrev 2023-03-16 21:04:30 följande:
    Utstirrad i bastun?

Jag bastade med några killkompisar och min kille och hans kompisar. Alltså bara jag och killar. Alla hade badkläder men jag kände väldigt utstirrad hela tiden där i bastun. Kändes inte alls bekvämt. Någon som har varit med om samma? Ska man inte ens kunna basta längre 

Och du är en tjej?

• Anonym (.)
    Anonym (Sauna) skrev 2023-03-16 21:05:26 följande:
    Och du är en tjej?
    Ja
  • Anonym (Korvspad)

Ja är man ensam tjej i en bastu full av killar så lär man bli utstirrad! Skrattande

• Anonym

Längre?
    När var det annorlunda?

• Gaskarl

Det är väl baksidan av att vi i Sverige inte har den kulturen med mixad bastu. Då blir det nog lätt så.

• Anonym (Obekväm upplevelse)

Att vara naken ensam tjej med en grupp män i badkläder är det nog ett ganska litet fåtal kvinnor som är bekväma med, och det lilla fåtalet är förmodligen alldeles för bekväma i situationen dessutom. 

Så att du kände dig obekväm i situationen är inget konstigt alls. Om du hade känt dig bekväm i den situationen så hade jag nog bett dig uppsöka terapeut.

• Anonym (Bastubad.. är inte alltid bekvämt.)
    Anonym (Sauna) skrev 2023-03-16 21:05:26 följande:
    Och du är en tjej?
    Anonym (.) skrev 2023-03-16 21:06:28 följande:
    Ja
    ..
    Jaha.. Så du är tjej/kvinna.
    Case closed- then!" :P

Nä men allvar, synd att man och att du känner så, ts.
    Inte okej detta!

Åt Grabbarna i bastun sen, 'suck.
    Ifall man stirrar ut någon så på det viset.. det får ju Killar, män, oss.
    ..att framstå som "kåta- Hyenor.

Prata ni om henne, om det behövs.. men efter att personen har gått ut.
    Men man stirrar inte sönder någon. Aja baja.

Ja jag vet sen också hur det känns, förlåt.
    Men jag är den som oundvikligen ofrivilligt kommer på mig själv att, att jag stirrar. utan att försvara egentliga stirrandet i sig. -Det är inte okej, jag vet!

Men medans man är i bastu sen.. var ska man titta någonstans, tittar man åt dom andra grabbarna så är det jobbigt gay-varning osv, oavsett vem eller vad.. som går in genom dörren blir alltid nerstirrad.

Och än finns det ingen möjlighet att titta Tv eller mobil knappt medan man bastar.
    -Bastubad är en svår grej.. Det kommer med priset"
    För annars hela vägen skiljer man åt, Kvinna vs. Män -omklädningsrum osv.
    Men sen bastun är åt båda att sitta i, ju mer man gräver ner sig i ämnet så mer hittar man som är så sårbart med bastubad på något sätt'
  • Anonym (Obekväm upplevelse)

Pussan här på forumet tror jag hade vart väldigt/alldeles för bekväm med det. Är nog den kalibern på dam som krävs för att inte tycka det är obehagligt.

• Anonym (Kim)

Hade varit annorlunda om ni suttit i bubbelpoolen? Vad gjorde du som fick dem att stirra på dig? Universum kretsar inte kring dig. Sedan kan man fundera på varför du var den enda kvinnan med så pass många män? Har du tänkt på att männen kanske var sjukt obekväms med din närvaro och det var därför de stirrade. Du hade möjlighet att gå därifrån. I bastukulturen brukar oftast män och kvinnor dela upp bastandet.  

Svar på tråden Utstirrad i bastun?