• Anonym (A)

    Dejta rysk kille?

    Hur är ryska killar att dejta/vara tillsammans med? Som svensk tjej? Har träffat en ryss men jag vet inte, det känns ovanligt med någon från ett annat land och just Ryssland också. 

  • Svar på tråden Dejta rysk kille?
  • Anonym (Alexei)

    Ryssar är väldigt "förr i tiden" på många sätt. Var beredd på andra värderingar.

  • Anonym (Pelle)

    Matchade med en rysk tjej som bott i Sverige i flera år. Men kritiserade man Putin eller Ryssland på något sätt vart hon aggressiv.  Hon var för kriget i Ukraina.
    Så akta dig för det.  Ryssar tål inte kritik. 

  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Det är naturligtvis individuellt, men generellt kan sägas att ju större kulturella skillnader, desto svårare att få det att fungera. Och ryssar och svenskar skiljer sig mer än vad många tror. Sen skulle jag aldrig kunna vara tillsammans med någon som stödde Putin eller kriget i Ukraina, men det kanske han inte gör? 

    Sen beror det ju på. Är han uppväxt i Ryssland, eller har han bara ryskt ursprung? Någon som är uppväxt i Sverige / väst kanske inte skiljer sig så mycket. Man ska också komma ihåg att en hel del exil-ryssar har mer progressiva värderingar, är emot kriget osv. Det är därför de inte kunde stanna i Ryssland. 

  • Anonym (Säpo)
    Anonym (Pelle) skrev 2023-03-16 22:30:23 följande:

    Matchade med en rysk tjej som bott i Sverige i flera år. Men kritiserade man Putin eller Ryssland på något sätt vart hon aggressiv.  Hon var för kriget i Ukraina.
    Så akta dig för det.  Ryssar tål inte kritik. 


    Jag hoppas du har rapporterat tjejen till Säpo eftersom hon kan vara en säkerhetsrisk då hon är för kriget i Ukraina. 
  • fornminne

    Tvillingmorsan, att vara uppvuxen här är ingen garanti för att bli ?försvenskad?, det märks tydligt bland många andra generationens invandrare från Mena t ex.

  • Anonym (Tvillingmorsan)

    Fornminne, jo, men då beror det oftast på att de har växt upp i segregerade förorter och mest umgåtts med ?sina egna?, eller andra med liknande värderingar och livsstil. Om de är mer präglade av sina föräldrars kultur eller den ?förortskultur? som finns där de har växt upp, än av den svenska kulturen.

    Men det gäller inte alla från Mena, och hur vanligt är det bland ryssar? Men som sagt, det varierar säkert. 

Svar på tråden Dejta rysk kille?