• Fri 17 Mar 2023 09:41
    376 visningar
    4 svar
    4
    376

    Orolig för framtiden

    Hej
    Jag läser en utbildning med intressanta teoreriska inslag.
    Däremot känner jag en oro för att arbetet i praktiken innebär mer stress än jag kommer klara av och trivas med.

    Jag är rädd att det är fel inriktning för mig om det kommer innebära för mycket som stressar...

    Jag trivs bäst med mer eget arbete men det här yrket är jag rädd till största del kommet innebära att man tvingas vara mycket i sociala sammanhang.

    Hur ska jag göra?
    Jag är rädd att byta utbildning... :( Tänk om jag då väljer fel igen? 
    Det är liksom något med det sociala som skaver.

  • Svar på tråden Orolig för framtiden
  • Anonym (Alla)
    Fri 17 Mar 2023 09:59
    #1
    Sol5889 skrev 2023-03-17 09:41:48 följande:
    Orolig för framtiden

    Hej
    Jag läser en utbildning med intressanta teoreriska inslag.
    Däremot känner jag en oro för att arbetet i praktiken innebär mer stress än jag kommer klara av och trivas med.

    Jag är rädd att det är fel inriktning för mig om det kommer innebära för mycket som stressar...

    Jag trivs bäst med mer eget arbete men det här yrket är jag rädd till största del kommet innebära att man tvingas vara mycket i sociala sammanhang.

    Hur ska jag göra?
    Jag är rädd att byta utbildning... :( Tänk om jag då väljer fel igen? 
    Det är liksom något med det sociala som skaver.


    vad är det för utbildning och yrke?

    I de flesta yrken ingår det sociala kontakter.  Sen kan man ofta styra det lite genom att välja rätt jobb och arbetsplats.

     
  • Fri 17 Mar 2023 10:06
    #2
    Anonym (Alla) skrev 2023-03-17 09:59:26 följande:
    vad är det för utbildning och yrke?

    I de flesta yrken ingår det sociala kontakter.  Sen kan man ofta styra det lite genom att välja rätt jobb och arbetsplats.

     

    Jag går informationsdesign. Tanken är ju att man ska producera information för tryck och webb- det som kallas kommunikatör.

    Jag gillar att skriva, och jag har inga problem att samarbeta med andra, men vissa grupparbeten tar mycket på orken. Det kan vara så att man inte riktigt kan samarbeta bra för att alla har olika sätt att göra saker på, olika styrkor och viljor. 

    Jag vill gärna ha lite mer eget arbete egentligen..

    Jag klarar absolut sociala kontakter, om merparten av arbetet är enskilt. 

  • Anonym (Alla)
    Fri 17 Mar 2023 10:08
    #3
    Sol5889 skrev 2023-03-17 10:06:15 följande:

    Jag går informationsdesign. Tanken är ju att man ska producera information för tryck och webb- det som kallas kommunikatör.

    Jag gillar att skriva, och jag har inga problem att samarbeta med andra, men vissa grupparbeten tar mycket på orken. Det kan vara så att man inte riktigt kan samarbeta bra för att alla har olika sätt att göra saker på, olika styrkor och viljor. 

    Jag vill gärna ha lite mer eget arbete egentligen..

    Jag klarar absolut sociala kontakter, om merparten av arbetet är enskilt. 


    Se till då att du får ett jobb som gäller produktion under eget ansvar.
  • Fri 17 Mar 2023 12:14
    #4
    Anonym (Alla) skrev 2023-03-17 10:08:37 följande:
    Se till då att du får ett jobb som gäller produktion under eget ansvar.
    Ja, jag får hoppas att jag hittar ett sådant! 
Svar på tråden Orolig för framtiden