• Anonym (2barn)

Behålla en graviditet du alltid drömt om , eller satsa på karriär och nuvarande familj ?

Hej.
    Jag behöber verkligen någon att bolla med. 

Vi har 2 barn sedan innan 5år och 7 år gamla. Vi har det bra ställt när det gäller ekonomi osv, men med alla ökande priser samt att vårt låsta bolån går ut om 2 mån så kommer det säkerligen att kännas! 
    Sambon har klättrat mer än vad jag gjort karriärsmässigt men jag har nu fått chansen att klättra lite. 

Vi har varit dumma nog till att slarva lite med skydd vissa gånger och bara kört med avbrutet samlag.

Nu har jag nyligen plussat, var på vul igår och inte nog med att jag var gravid så var det även tvillingar.
    För många kanske detta låter konstigt,men jag har haft en sådan stor dröm sedan jag var liten om att jag vill ha tvillingar.  

Om jag skulle behålla denna graviditet så innebär det dels att karriären får avvakta ytterligare och jag får kanske inte samma möjlighet till att klättra igen. Vi kommer bli tvungna att köpa nya bilar då vi inte får plats i våra 5-sitsiga. Ekonomin kommer förmodligen bli påverkades behöver hjälp och råd i denna sits . Vad hade ni gjort? 

• Svar på tråden Behålla en graviditet du alltid drömt om , eller satsa på karriär och nuvarande familj ?
  • Anonym (B)

Jag skulle ha behållit. Jag är helt för fri abort men jag skulle inte ta bort önskade barn på grund av jobb.

Men det är svar på frågan hur skulle jag har gjort.
    Det är bara du som vet vad som är viktigast för dig.

• Anonym (Fyf)

Har funderat på hur jag kan formulera mig trevligt och sockervaddigt nog för att inte bli bannad. Men så här, ni är uppenbarligen vuxna nog att ni vet hur barn blir till. Ni har ändå valt att, som du uttrycker det, ?slarva? och använda er av avbrutet samlag som metod, vilket ni vet inte är säkert. Ni har alltså med vilje utsatt er för hög risk att du ska bli gravid. Nu är graviditeten ett faktum och det är en direkt konsekvens av ert medvetna handlande. Om era karriärer och er bilsituation är så viktiga för er att ytterligare barn inte känns som ett alternativ borde ni då inte ha vägt in det i beslutet att utsätta er för hög risk till graviditet? Avslutar man. . . ja, jag kan väl inte kalla det för vad det är så låt oss säga sin ?graviditet?, man medvetet låtit bli till - pga orsaker man var högst införstådd med skulle vara ett problem redan innan ?gravidteten? blivit till? Nej jag ju faktiskt inte tycka det.

• Anonym (--)

Ett jobb är bara ett jobb och det kommer ständigt nya chanser...

• Cereal Killer

ÄR det verkligen så att du inte både kan behålla barnen och satsa på karriären, eller är det mer en oro du har att det inte ska funka? Vad är det för möjlighet du måste tacka nej till om du får barn om 9 månader? Kan inte din man ta majoriteten av föräldraledigheten, tex att du tar 6 månader och han ett år? Eller funkar det inte ekonomiskt? 

Angående kostnader och att klara räntor osv så måste ni sätta er och räkna på det. Föräldraledigheten innebär ju för det mesta ett inkomstbortfall, men det är ju tillfälligt. I övrigt behöver barn inte kosta särskilt mycket de första åren. Har ni pengar sparade, kan ni spara ytterligare de närmsta månaderna för att täcka upp för den förlorade inkomsten? Behöver ni binda räntan utifall att den sticker iväg? Finns det saker ni kan dra in på? Sätt er ned tillsammans och gå igenom allt ordentligt.

Byta bilar är det ju bara att göra. Sälj era och köp större i samma prisklass. 

• Anonym (Bu)

Jag hade behållt. Jag tror du kommer att ångra dig rejält om du inte behåller, speciellt när det är en graviditet som du drömt om!

Svar på tråden Behålla en graviditet du alltid drömt om , eller satsa på karriär och nuvarande familj ?