• Anonym (Ellen)

Orkar inte med mitt barn mer

Jag har ett barn, eller ja hen är 16 år. Hen har alltid haft problem med humör,  och varit våldsam sen liten. Har diagnosen svår adhd.

Senaste tiden har hen hamnat dåligt sällskap. Socialen är inblandad och nu även polisen. 
    I början var jag rädd för socialen att de skulle ta barnen ifrån mig men just nu önskar jag de hämtade 16 åringen. 
    Hen är elak, psykar mig, slår i saker. Rymmer stjäl. Tror tom droger är inblandade men soc tar de lungt.
    Varje dag är en kamp och sitter hemma och gråter. 
    Jobbet är lidande , mina andra barn är lidande. 
    Är livrädd att få samtalet av nu är hen död.
    Vad gör man? Känner att hen borde falla under LVU. Men inte där än. Ska något hemskt behövs hända innan de för något?
    Ja det är mitt barn och mitt ansvar men jag orkar inte mer.

• Svar på tråden Orkar inte med mitt barn mer
  • Anonym (A)

Jag drar mig till minnes en lite liknande tråd där den vuxne till sist körde tonåringen till soc och lämnade hen där. Det är inte på något vis olagligt att lämna över ansvaret för ens barn på kommunen.

Jag säger inte att du definitivt bör göra så, men det är en möjlighet du kan överväga. Ibland behöver man visa med handling vad man menar, när man inte når fram med bara ord.

• Anonym (medkänsla)

Vill bara ge dig medkänsla. Har själv ett barn - nu ung vuxen - som inneburit nästan daglig oro sen hen var 13-14 år. Inte alls av samma skäl som du har, men jag känner igen känslan.

De senaste åren har hen mognat och är i perioder lugnare, men sen kommer det oroliga perioder igen.

Det påverkar en så himla mycket. Så jag ville ge dig en virtuell kram så att säga. Du är inte ensam om att ha en ständig oro för ett barn. 

• Anonym (Ellen)
    Anonym (A) skrev 2023-03-23 11:09:13 följande:

Jag drar mig till minnes en lite liknande tråd där den vuxne till sist körde tonåringen till soc och lämnade hen där. Det är inte på något vis olagligt att lämna över ansvaret för ens barn på kommunen.

Jag säger inte att du definitivt bör göra så, men det är en möjlighet du kan överväga. Ibland behöver man visa med handling vad man menar, när man inte når fram med bara ord.

Känslan finns absolut att vilja göra så. När hen har ett par lunga timmar så lider jag så. Ser den har det svårt. Men så börjar det om.
    Varit så illa att stora kompis gäng samlat sig så vi fått ge upp pga situationen är hotfull
    Anonym (medkänsla) skrev 2023-03-23 11:30:59 följande:

Vill bara ge dig medkänsla. Har själv ett barn - nu ung vuxen - som inneburit nästan daglig oro sen hen var 13-14 år. Inte alls av samma skäl som du har, men jag känner igen känslan.

De senaste åren har hen mognat och är i perioder lugnare, men sen kommer det oroliga perioder igen.

Det påverkar en så himla mycket. Så jag ville ge dig en virtuell kram så att säga. Du är inte ensam om att ha en ständig oro för ett barn. 

Tack det värmer ! Jag hoppas vi en dag kommer ur det här men just nu är vi en en topp som bara blir högre :( behöva sitta och vänta på en telefon ska ringa för veta vad som händer. 
    Var tom glad att polisen tagit mitt barn. Tänkte ja nu går soc i hårt, men nej inte :( fick bara info om att det är jag som kommer få betala för vad mitt barn gjort
Svar på tråden Orkar inte med mitt barn mer