Bröstimplantat efter graviditeten och amning?
Hej!
Jag har efter många års funderan kommit fram till att jag vill skaffa bröstimplantat. Mina bröst försvann nästan helt efter en kraftig viktnedgång i samband med sjukdom och har aldrig kommit tillbaka, trots att övriga kroppen är som innan sjukdomen. Jag saknar dem så mycket och har till slut landat i ett 100 procent säkert beslut att jag vill försöka återställa de bröst jag hade innan jag blev sjuk. Jag är helt säker på detta och önskar därför att ingen ifrågasätter.
Min fråga är: är det någon härinne som skaffat bröstimplantat och SEN varit gravid och ammat? Hur påverkade det brösten? Behövde ni göra om implantaten sen?
Jag har ännu inga barn och funderar på om jag borde vänta tills efter jag eventuellt fått några. Å andra sidan känns det som att det kan ligga ganska många år fram i tiden (det är absolut inte aktuellt inom de allra närmaste åren, åt instone), och jag är faktiskt inte ens säker på om jag vill ha några. Dessutom mår jag redan så dåligt över brösten att jag inte vill vänta ännu längre än jag redan har gjort.
Det skulle ändå vara intressant att höra från er som varit med om det!