• Anonym (Hjälp!)

Vad ska jag göra???

någon som kan hjälpa mig kring vad jag kan göra. Min syster är ensamstående med två barn där yngsta är 13. det är lite jobbigt och en utredning på gång. min syster är också sjuk och har kronisk värk samt varit igenom en massa. Hon förnekar att hon mår dåligt så det är väldigt svårt att hjälpa till då Hon förnekar att hon behöver hjälp. Både med fysisk och psykisk smärta? Jag har nyligen fått veta att min syster haft tanke på att ta sitt liv (hon vet inte att jag vet) vilket är fruktansvärt jobbigt att tänka på. Vad kan jag göra?? Kan ju inte direkt tvinga in henne på psyket och hon förnekar ju för sig själv att hon behöver hjälp? 
    hon är nu sjukskriven från jobbet men det är pga av smärta så den psykiska delen pratar hon inte om där och är nog rädd att hon ska förlora barnen om hon gör det. äldsta barnet går andra året på gymnasiet och är ute och festar en del så då är hon ju givetvis även orolig för henne också. Yngsta barnet får utbrott och gör andra konstiga grejer som får negativa konsekvenser. 

förstår att det blev rörigt men jag kan inte riktigt tänka klart. 

• Svar på tråden Vad ska jag göra???
  • Anonym (S)

Du ska göra en orosanmälan till soc och dessutom kontakta psykvården.

Svar på tråden Vad ska jag göra???